Kollegorna försvann men solen var kvar

Den sista halvtimman var det väldigt lugnt på kontoret, det ringde inte speciellt mycket och ingen rörde sig i korridorerna. Nu sitter jag visserligen inte i "centrum" längre, då alla flyttat bort mot de nyare kontorsdelarna. Ensam (nåväl min kollega sitter i "rummet bakom"), sitter jag kvar och ska vara "spindeln i nätet" som har koll på allt och alla. Liite svårt med tanke på att alla håller till flera, flera meter bort. Att solen nu har börjat skina som aldrig förr, som tyder på att våren har satt igång på allvar, bidrar inte direkt med att jag ser fler kollegor borta hos mig. Tvärtom faktiskt. Någon ringde och sökte en person, personen var inte kvar, namnet lyste bara rött i mitt närvaroprogram. När jag kollar lite närmre på listan är det väldigt mycket röda namn och desto färre som lyser grönt. Våren är ju här, vem vill då sitta instängd på ett kontor, när man istället kan vistas ute i solskenet på en balkong eller en altan? Det som gäller alla utom mig på jobbet är "jobb under eget ansvar", jag kan alltså inte börja jobba en halvtimme tidigare för att sen få sluta lite tidigare och ta tillvara på solen... Det hade varit nåt det!

Det jag vill ha sagt är att ett annat tecken på att våren och värmen är när kollegorna försvinner lite tidigare om dagarna och närvaroprogrammets favoritfärg är röd.

Nu kommer snart D och Maja har lagat mat :)

Puss å kram

P.S. Jag hann njuta lite av solen precis när jag kom hem. Hade fått en ny Glamour och vad passade inte bättre än att bläddra i den i eftermiddagssolen!?

Fina kommentarer
Postat av: Elina

Ja visst va räkorna godast??!! Nästa gång blir det 4 tallrikar med bara räkor ;)
Nja min låsning i ryggen blev värre i lördags så jag var väldigt still, så jag sålde inte en enda tidning..
ha det gott...
kram kram


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback