Nostalgi

Här hemma har mamma varit duktig och röjt, fejat och fixat i helgen. Vårt enda och lilla föråd vi har här i huset har varit fullt med kartonger, de kartongerna har stått i tv-rummet här på nedrevångingen i ca två veckor. Igår fixade mamma klart bland hyllorna och krokarna i förådet, så när jag kom hem var det stort och luftigt i tv-rummet istället för klaustrofobiskt som det var innan. När hon rensade så hittade hon leksaker och minnen från förr, bland annat mina första skor. Små, mörkblå skor som mormor köpte till mig i Spanien (mormor hade en lght där förut). Man ser att de är äldre och köpta för länge sedan, men själva grejen bakom liksom. Min första skor! Jag fick dem innan jag ens kunde gå, och min mormor var tydligen jätteglad när hon fick sätta på dem på mina små (då) fötter.

Jag ska spara dem som minne.

Här har vi en "då och nu" bild, ett par heels - dem jag älskar mest just nu - och mina allra första skor... Man kan säga att man lugnt ser att det har hänt grejer sen jag hade mina första små spanska skor...

image2103

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback