Sol i hjärta, sol i sinne

Igår var det en underbar dag, i bemärkelsen "fint väder". Att jag var slö som f*n är en helt annan femma! Vaknade av Davids mobil som skrek ut att det var dags att gå upp, ja för honom ja. Kände av festen i lördags (som var mycket trevlig och jag blev i vanlig ordning avis på i det här fallet Sophie som fått en sån fin lägenhet) Den tidiga timmen (kl.9.00) berodde på D som skulle till sin andra flickvän a.k.a SATS för att pumpa upp musklerna ännu lite mer. Jag var såå trött, men satt där och knaprade på min macka, sörplade lite te och höll god min. När D åkt gick jag och Maja ut i solskenet på en promenad med Hugo, underbart väder som sagt, men jag var slöö. När vi kom hem igen efter den promenaden på kanske en halvtimma - fyrtiofemminuter, la jag mig raklång i sängen och sov i säkert två timmar eller så. Kl 14.00 vaknade jag och funderade en stund på om man skulle ta och gå upp ändå.. Lagom till fikat visade det sig, nybakade muffins stod på spisen för att svalna och balkongen invigdes i vårsolen. Det var riktigt varmt där uppe på balkongen när solen stod på, så både fleeströjan och sjalen åkte av illa kvickt. När vi fikat klart gick jag ner till mitt rum för att byta ut de långa svarta mjukisbyxorna och t-shirten till skjorts och linne. Lite färg fick jag allt! Satt med körkortsboken och läste och kände mig riktigt duktig! Jag kände mig ännu duktigare när Loijs ringde och sa att hon hade känningar av att jag inte skulle träna. Vilket jag redan hade bangat i mitt huvud om jag ska vara ärlig. Var så himla seg! Fick skjuts av snälla söta Emil till Friskis då jag missat sista tåget och då ingen cykel hade luft i hjulen. Skönt var det att komma iväg! När jag kom hem stod det grillad entrecote (stavas?) på bordet.. Mmm.. Mumsfilibabba.

Det var min söndag det.. Det bästa var det härliga vädret och hannibannis kramar såklart:)

Puss å kram

image2183

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback