Hujedamig, sicket barn man var

Blev taggad (Facebook) på en gammal, gammal bild innan första studentfesten i Uddevalla en onsdag endast några dagar efter att jag fyllde 18. Vilken fest om man säger så! Inte det att den var minnesvärd i ett positivt syfte, utan mer i ett negativt... Jag och Sara (längst till vänster) drack en kvarting vodka innan vi ens satt på bussen och på bussen fortsatte vi... Det första jag gör när jag kommer in på GG's i Uddevalla är att ta min livs första tequila - vilket jag snart skulle ångra. Den slår till och jag börjar må ganska (läs: fruktansvärt) dåligt. Ett ex kommer till undsättning vilket jag helst inte vill veta av, men det var nog lite tur ändå.. Jag placeras utomhus i kylan (november) på en staty en bit från klubben. Jag har en hel del "otrevligheter" för mig pga illamående, ramlar rakt ner i en rabatt med huvet före och kommer inte upp. Ex:et drog upp mig i jackans luvan och där stod jag med jord i ansiktet, tårar som sprutade (självömkan) och ja, allt var allmänt fel. Sara och Dennis sprang fram och tillbaka mellan klubben och "min" staty med jackor och support. Fy fan vilket ståhej. Om jag mådde dåligt? Så jävla dåligt. Ex:et ringde min dåvarande och sa att det nog var bäst att jag blev hämtad, inga hurrarop hördes inte direkt efter det utlåtandet. En hemsk resa hem senare (med stopp på motorvägen för... ja...) och jag önskade att jag aldrig druckit allt det där. Alltid lika smart att vara efterklok. Sara kom med bussen lite senare, då hon skulle sova över hos mig i Strömstad. Dan efter var ett litet helvete det med. Sara gick tappert upp på morgonen medan jag inte ens kunde lyfta huvet utan att vilja dö, så jag skolkade. Pinsamt men sant, hela dagen. Mamma ringde och skällde på mig "Hur kan man gå ut och festa när det är skola dan efter? Va, va?" Mitt stackars huvud.. Efter detta kunde jag inte komma i närheten av alkohol utan att få kvälvningar, så till alla julbord den julen drack jag bara julmust. Det tog många månader, kanske ända till sommaren tills jag var helt återställd.

Hujedamig. Har hört att man lär sig av sina misstag :)



Sara, jag och Dennis på bussen till Uddevalla en onsdag i november, rejält på kanelen om man säger så.

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Elina

haha men stackars emma-darling... usch för att må så där.. :)


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback