Jordens alla svordommar i denna rubrik

Fy. Fan. Jag har inte mycket hår kvar alltså. Jag ska aldrig mer klippa mig där, visst bra pris men åt helvete med den frisören. Hitills har jag blivit nöjd men detta är det värsta någonsin.

Jag kommer dit (fortfarande hoppfull och glad) och för första gången är det en manlig frisör som ska klippa mig. Det kändes lite konstigt mot att bli klippt av en kvinna. Jag märkte ganska snabbt att han var lite tafatt och att dömma sättet han torkade mitt hår (som en femåring skakar en skramlande burk) var han ganska ny i gemet. Det var bara början. Sen verkade han lite mer säker på sin sak och sa att frisyren jag hade sist "är ute" och att jag skulle få nåt "mer trendigt" lite mer "slätare, inte lika flikit bla bla bla" Visst tänkte jag, why not. När han visade hur kort han tänkt sig såg det okej ut, det "okejet" skulle jag bittert få ångra. Bara hans sätt att föna mitt hår gjorde mig nervös, samma princip där som när han torkade håret efter tvätten, skaka runt håret och huvet med galna, plötsliga, hetsiga rörelser. Hjälp.

Nu sitter jag här och gråter. Storgråter. Jag har aldrig gråtit över en dålig frisyr förut. Aldrig. Frisyren kanske inte är så dålig i sig, men längden på det är åt helvete för kort! Det känns väldigt barnsligt att gråta över en sån här sak, en frisyr. Men det är verkligen förjävligt jobbigt när det misslyckas så totalt och man känner sig allt annat än snygg. Det sitter så mycket identitet i håret och detta var inte alls vad jag förväntat mig.

Det "bästa" var när han skrev ner sitt namn på ett sånt där kort i fall att jag vill klippa mig hos honom ingen, NOT gonna happen.

Nu ska jag platta håret, dra i det, slita i det och försöka göra något bra av det. Mission impossible.






/emmaMadHair

P.S. Varje gång jag ser en bild på mig själv med längre hår (läs: innan jag klippte mig) börjar jag gråta igen...

Fina kommentarer
Postat av: Alina

emma stumpan, det var inte alls farligt tyckte jag! dock lite svårt att se när du håller för ansiktet. men en skönhet klär i allt. och är det någon som är en skönhet så är det DU! puss hjärtat

2008-08-26 @ 19:44:13
Postat av: Emma

Tack stumpan :) Jag höll för handen över mina rödgråtna ögon thats why.. Jag hoppas jag vänjer mig snart. Helst nu! Ha det finast :) Puss puss

Postat av: Elina

gumman du e fin hur som :) Du behöver bara lite tid att vänja dig.. Och det kommer du göra sötis.

Puss

2008-08-26 @ 20:13:42
URL: http://elina86.blogspot.com
Postat av: Emma

Tack :) Jag hoppas det.. Nu ska jag kämpa med plattången.. Hum,. Puss

2008-08-26 @ 20:21:49
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback