Kräftskiva

(Snart är det helg!) NU är det helg! Tjoho - jag drar! :)

Imorgon lördag är det alltså dags för kräftskivan vi alla väntat på! Jag och Sara åker med en båt direkt till Tynningö här ifrån Gåshaga kl 18.00 i eftermiddag. Vi ska då ha hunnit handla lite, packat klart och inventerat spritförådet. Att min fleeströja och eltandborste-laddare inte går att hitta är ett litet oväntat dilemma... Men vadå, vi har i alla fall två timmar på oss innan båten går ;) Mamma sa i morse att hon skulle kunna skjutsa oss till båten, men jag ändrade det snabbt till att jag skulle köra! Yeey.

Ikväll blir det till att testa musikanläggningen Älsklingen hyrt, fixa i ordning lite och ta det ganska lugnt. Kanske att vi smakar på vinet också för att se om det är smakar bra. :P

Imorgon är det "the D day", alltså, Kräftskiva står på schemat. Det kommer en hel del folk med kräftor, sprit och tält och mot kvällen kommer trädgården vara full med partytält, kräftlyktor och glada nyllen (kul ord, nylle - hehe). Att kräftor är något såå gott är ju inte helt fel det heller. Vi kommer minst sagt få en oförglömlig kväll och enligt SMHI ska det i alla fall inte rengna!

Ha det så bra alla ni andra som inte ska parta med oss ;)



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback