Lite avundsjuk faktiskt

Snart så börjar skolan för många, bland annat (nästan) alla mina syskon och jag kan inte låta bli att vara lite avis. Det var något magiskt med att börja skolan efter ett sommarlov, man fick köpa nya block, pennor och kalender. Jag älskar det där pyssliga med det, ett block för varje ämne, olika färger på pennorna när man skriver... Själv är jag också lite kalendertokig och brukar vilja köpa minst tre nya kalendrar varje år och fylla i med fina färgennor och sånt. Jag vet jag är lite knäpp. Ska försöka hålla mig till min rosa filofax... Men det är svårt och jobbigt. För det är ju kul med en fin ny kalender att fylla i helt från början! I alla fall, sidospår, jag är lite avundsjuk på det pysslet och pirret att börja skolan och träffa alla kompisar igen. Jag menar, när man jobbar har man semester i nåra veckor sen är man tillbaka, utan den där första dan i skolan då man får schema och pratar med alla kompisar. Det är verkligen något speciellt med den första skoldagen... Sen kan jag nog tycka att resten är ganska trist, läxor, prov och sån skit. Men det där första skoldagen, den är speciell den.



/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Elina

jag håller med dig.. Första skoldagen var alltid magisk.. och 10 veckors lov var också magiskt ;)

puss


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback