Thank God Its Friday

Denna veckan har i mitt tycke varit lite väl seg, annars brukar veckorna rulla på ganska okej, men just denna veckan har jag ständigt legat en dag före vilket inte är att föredra. Nu är det i alla fall äntligen fredag - som jag har längtat!

Helgen kommer bjuda på massa skoj, skoj och raj raj så det kommer minst sagt bli en helfestlig helg! Sara kom igår, jag hämtade henne på stationen och det var nog lika bra ;) Vi åkte hem till mig via Lidingö Centrum och bolaget för att köpa lite dricka till helgen. Det slutade med en bag-in-box med vitt vin och två päroncider var! Ni kan förstå att vi hade det lite kämpigt på vägen hem med alla tunga grejer, Sara med sin blykloss till väska och sen bolagspåsarna... Men hem kom vi! Strax efter att vi kom innanför dörren började det regna, och kort efter det SPÖ-regnade det rejält. Skönt att vi slapp det om jag säger så... Det var min matdag och mamma hade röstat ner min önskning till middag och ersatt den med grillning. "Det är ju kanske sista gången vi får möjlighet att grilla! Sommaren är ju snart slut..." sa mamma. Okej, okej. Att grilla i regn är ingen hit kan jag säga! Vi stod under parasollet på altanen och gjorde röksignaler till alla på södra delen av ön. Haha. Ett tips är också att inte lägga på locket... Maten blev i alla fall SUPERGOD, jag testade på att göra marianden David brukar göra och lyckades ;) Sara komponerade ihop en vitlöks och sweet-chillisås som också blev smaskig, så vi njöt i fulla drag. Kan också tillägga att vi "bara" var 9pers igår. Ha! Sen bäddade vi extrasängen, planerade packning inför helgen för att sen lägga oss i min säng och kolla på Bridget Jones dagbok, men vi somnade efter kanske halva, så vi forsätter med den på söndag istället :)

Det ska bli så kul med helg! Weho för det.

Puss puss



/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Evelina

Oj vilken fin bild!:D

Postat av: Emma

Tack :) Den ser så skönt ut ;)

2008-08-22 @ 10:49:34
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback