Smart H&M

H&M har just nu en "kampanj" (om man kan kalla det det) där man kan runda upp några kronor eller flera till Unicef när man handlar där. Har hitills handlat på H&M två-tre gånger sen de drog igång det sammarbetet och jag kan säga att jag drar mitt lass! Just nu känner jag mig däremot lite snål och igår blev det nästan upprundning med en tia. Visst tio kronor kan vaccinera si och så många barn och man gör verkligen något bra! Så man ska inte strunta i några kronors värde! Och de tio kronorna skulle jag kanske laggt på något mindre vettigt i slutändan i alla fall. Missförstå mig rätt, jag missunnar ingen de kronorna, någon som kan få det bättre, men jag måste säga att det är riktigt smart av H&M/Unicef. Tänk dig att man står i kön, det blir din tur och summan blir 264kr, man får frågan "Vill du runda upp? Till 270?" alla bakom i kön spetsar öronen - är det en bra eller dålig människa? Sjävklart säger man "Ja", skulle man säga nej skulle man ju skämmas ihjäl. Så jag vågar inte. Jag kan inte säga nej, hur många gånger jag än rundat upp inom loppet av en vecka. Man kan ju inte direkt tillägga "Nää, jag har rundat upp så mycket på sistone... hähä" utan att bli tagen som en... snål jävel utan hjärta?! Därför är det slutshoppat på H&M nu, utan att ses som en snål jävel - hallå jag måste ju spara vart enda krona till mitt halvår i Brighton! (Har räknat ut att det blir 1 163kr kvar i månaden att leva för efter alla avgifter och kostnader som inte går att frysa här hemma... ) För att avslut är det verkligen smart, många kommer få det bättre och några kronor kan göra mycket! Tre kronor för dig är så mycket mer värt för någon annan!




/emma.

P.S. Koftan jag köpte igår är faktiskt det ända klädesplagget jag köpt denna månaden till mig själv! Ha. Känn på den :-O

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback