Som vanligt

Måndag morgon, lagom segt men vad ska man göra? Har i alla fall haft en väldigt skön helg! Speciellt söndagen var så som jag vill ha det, lugn och skön, inga större "måsten" och saker man måste göra. Skönt, så skönt. Jag ägnade i stort sett hela min söndag åt detta: sovmorgon, läsa, frukost, läsa, läsa, läsa, ut med hunden, duscha, läsa, middag, bio (Nätterna vid havet - fin fin), hem och läsa... Bokmalen i mig har kommit fram igen! Jag bara struntar i allt och läser och läser. Härligt. Just nu läser jag sista boken i Harry Potter serien och det är minst sagt spännande! Släckte inte lampan förns vid tolv-tiden igår natt och inte ens då ville jag sluta, men har man ett jobb att sköta kan det vara att föredra. Har boken med mig i träningsväskan... Det ska läsas på tåget på väg till träningen (och på tåget hem igen)!

I lördags var jag lite mer produktiv, jag åkte till Davids scout-julmarkand i Älvsjö med lillebror Emil, vi kolla runt, jag köpte en bok för 10kr. Sen åkte vi in till stan, köpte julklappar, sprang runt, åt lunch, mötte upp Maja, syskonen åkte åt olika håll  och jag letade vidare i affärer efter nåt till mig. Men jag hittade inget! Hör och häpna. Jag gav upp när jag stod och valde mellan två adaptrar på Claes Ohlsson, det var grymt varmt, jag hade massa saker i händerna, telefonen ringde, vilken adapter ska jag välja? När jag äntligen valt en adapter får jag se kön... Utan minsta tvekan ställer jag i från mig adaptern och trycker mig ut ur den överfulla butiken. Sen tog jag första tunnelbana hem. Ah. Andas.

Nu måste jag kolla mailen (pga min bokslukar-söndag). Ses!



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback