X-mas tune

Jag gillar julen, men vem gör inte det?! Kanske nån stackare, någon som inte ens vet om att det är jul... Det finns många fina jullåtar där det sjungs om att alla kanske inte får fira jul osv. Band Aid har gjort en jäkligt grym sån jullåt enligt mig! John Lennon har också en fin låt som heter Happy x-mas. Men Band Aids Do they know it's christmas  är nog en favorit. Eftersom jag gick i musikklass för en herrans mass år sen (7 och 8an) var det bara jullåtar som gällde runt jul. Vi övade och övade och sjöng i kyrkor runt om i Strömstad-trakterna. Jisses vad vi höll på att traggla stämmor och texter! En av mina svårigheter var att veta till vilken stämma jag tillhörde, jag är varken Sopran, Mezzo Sopran eller Alt, jag är nog mest mitt emellan... Vilken ingen fick vara "mitt emellan"/melodi (bara killarna som var i målbrottet)... En liten prantes där ja. :) Men som sagt, denna låten gillade jag mest av de låtar vi sjöng, sångmässigt, textmässigt och julmässigt!

Här är den! Första jullåten i bloggen det här året, sjöng med också vettja! Det måste i alla fall jag när jag hör den :)



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback