Inte det? Men massa annat

Som vanligt blev det inte mycket till bloggande i helgen, inte ens från mobilen (!). Hade liksom inte en lugn stund över. Var ska jag börja då? Jo, fredag. Med "lite" packning (som vanligt) bar det av till Tynningö (det där namnet på ön jag inte kom ihåg) där D har sitt landställe. Mys pys. Två flaskor vin senare däckade vi framför Let's dance. Ungefär... ;) Haha. Middagen var supergod, och enkel, vilket båda två är grymma fördelar. Räkor, kyckling, saffran och färsk tagliatelle, visst låter det gott? Jag svängde ihop min favorit efterrätt med ett kick, vitchoklad pannacotta med hallonkaramell. Det låter mer avancerat än vad det är, men det kanske man inte ska säga? Iaf så är den pannacottan min nationalefterrätt vid det här laget. Det är min grej liksom, och visst blev det gotti gott :) Vaknade av solsken och lagom bakis på lördag morgon, tendensen till bakis-heten försvann (som tur var) med solskenspromenaden på Tynningö. Det var verkligen strålande väder och helt underbart med en promenad! En liten parantens; att diska på "gammaldags vis" är faktiskt väldigt mysigt och det har sin charm :)

Jag åkte hem en sväng på lördagen och gick ännu en promenad med min lillebror Emil, till Långängen. En perfekt dag för promenader så det var bara att passa på! Vi fikade på Längängensgård, morotskaka och varmchoklad. Chokladen var en besvikelse då det inte smakade choklad, så vi bytte oss till en ny kopp choklad som inte heller smakade som den skulle. Vi lessnade, bad om pengarna för chokladen och gick hemåt igen. Hoppade in i duschen och sen var jag på väg igen till Älvsjö! Middag med D och friends, god god lax och femhundraelva Rosa Pantern. För dig som inte vet det är jag en sucker när det gäller Rosa Pantern och för första gången har jag gjort den helt själv, nåra hundra stycken... När öl-spelet drog igång fick jag dock lite för mycket av den rosa-goda-varan och hua. Kommer nog dröja ett litet tag, eller en vecka, innan jag dricker den drinken igen ;) Mums. Vi var signade på en lista på Söder, stället hette GK, Göta Källare, och där dansade vi all night long. Skojj skojj! Jag har blivit värsta party party bruden på senare dar. För ett tag sen hade jag ingen lust alls att gå ut och slå klackarna i taket, men nu är det snarare regel än undantag. By the way så skrev jag någon gång bland alkoholdimmorna innan vi åkte in till stan, "Emma Sonesson är drängfull" på Facebook. Haha. Vilket jag upptäkte på söndagen. Hehe. Men det bjuder jag på!

Söndag, bakis och skakis?! Inte så länge till. Men att plocka undan och röja på slagfältet efter festen dan/kvällen innan var ju en utmaning. Men det gick snabbt ändå, varför sega och dra ut på det när man kan lägga på ett kol och få det gjort?! Söndagen blev som vanligt sega dan. Film, mys och senare middag och för ovanlighetens skull nyheter kl 21.00. Närå, jag lovar, kommer dröja innan jag självmant slår på nyheterna, inget illa om nyheterna men andra saker tilltalar mig mer. Skulle det stå mellan ett Sex and the city och världsraffinerandenyheter skulle jag välja det tidigare. Nejdå, jag är inte född i farstun för det :)

För att summera: Helt lovely, som vanligt. I just can't get enough.

Hur var din helg?

image1896

Min söta flickvän.

/emma.

P.S. Alla mina promenader på lördagen bidrog till att stegräknaren i min mobil tickade på ganska bra. De 10 000 stegen/om dagen man rekomenderar överskreds ganska rejält. Närmade mig 16-17 000 steg och jag gick över en mil! Det är bra gjort :)

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback