The era of fika

Nu är det tid för fika igen. Jag och mitt liv är verkligen periodare. Ena stunden är jag typ nykterist, i den andra studen är jag nästintill alkis. En tid "grottar" jag ner mig hemma, med böcker, te och tv och i andra stunder måste jag träffa folk hela tiden. Ibland är jag latheten själv och två veckor senare tränar jag som en idiot. Antingen äter jag inget socker, godis eller onyttigheter alls, eller så frossar jag. Massor. Jag är verkligen Allt eller inget i ett nötskal. Efter en lugnare period med fnysningar åt alla ord som börjar på drink och slutar på alkohol, har party-pinglan vaknat till liv igen! Big time. Varje helg den senaste tiden har det varit blöta utekvällar och sega söndagar. Kommande helg kommer inte sluta på annat vis. På fredag är det Afterwork med jobbet, vin på J, bowling, tacobuffé i Torsvik och mer där till. Lördagen bjuder på "Ladies night" med girlsen. (<-- länk) Drinkar, bubbel och med all säkerhet utgång. Innan helgen ska jag också fika en hel del. Loijs bjuder på sitt sällskap på tisdag kväll, ska visa henne huset och ta en promenad. Kanske att Hugo (den kasterade stackars vovven) får joina. Ska träffa Lotta på en fika nån dag, samt Lovisa på en annan fika på torsdag. Är inte det mycket fika så säg?! Någon annan som också vill med på en fika?

En hälsning till den sociala eran som börjar nu - Bring it!

image1898

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback