Att handla på kredit

Det där med kreditkort var något jag länge tabubelagt. Jag har heligt lovat att aldrig skaffa kreditkort - tänk bara hur det skulle gå! Men igår, när jag skulle inkassera tvn för 6 papp var jag tvungen att skaffa ett sånt kort/konto för att i över huvudtaget kunna köpa den (lön först den 25:e du vet). Fakturan dimper väl ner så småning om och sen har jag 60 dar på mig att pröjsa... Men det känns mer ok att ha ett Elgiganten- eller OnOff-kort än t ex ett kreditkort på nån klädbutik eller så - för det hade gått illa! Fast jag har en föraning om att jag kommer vilja använda mitt elektronik-kreditkort eftersom min bror Emil är väldigt insatt i mina tekniska-inköp (ligger väl i killars natur att älska alla tekniska prylar) och han har hittat en rosa mobil som skulle passa mitt rosa-jag ypperligt! Visst är den fin! Den har inte ens kommit in i butik än, och jag är låst till min Telenor mobil ett tag till + att jag trivs ganska bra med det abonnemanget, kanske att man bara kan byta mobil när den väl kommer till butikerna!

Inte använda kreditkortet, inte använda kreditkortet, inte använda kreditkortet...

image1786

"Hey lover!"

(Citat från Sex and the city (gällde visserligen skor i det fallet) av Carrie Bradshaw.)

/emma.

P.S. Ser du hur bra mobilen matchar min bloggs färger ;)

P.S. 2. Kunde man köpa en lägenhet på kredit månne? Ska nämligen kolla på en idag! :D

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback