Floppen

Ja, nu ska ni få höra på med alla säkerhet tidernas största flopp! Jag och Henke har laddat i ett år för att se mästerverket SATC the movie. Men vad händer? Svarade du "ja" på det? Läs bara vidare...



Henke och jag träffas på Stureplan för en drink/vin på Utecompaniet - är det SATC permiär så är det - ska det va så ska det va som man säger! (Jag var uppklädd i SATC - klänning och högsta klackarna!) Redan efter två (minimala) klunkar av den SATC-relaterade rinken Cosmopolitan kan jag inte riktigt stå rakt, vilket Henke fint fångar på bild. Så blir det när man inte ätit sen 12 skyller jag på... Henke är impad (?) att det inte tog ett halvt glas vin som sist denna gången, utan bara två sippar av en Cosmo innan jag börjar tappa ord, stavelser och fotfäste...



Som Henke sa, 10 000kr-frågan: vilken är Emmas favoritfärg? Du får fem gissningar... Ledtrådar finns på mobilen, nagellacket, iPoden, kameran och drinken... Han hade lite svårt att klura ut det... NOT! ;)



Henke uttryckte sin förtjusning för iPods - dock inte rosa... Minuspoäng gullet!



Henke var lite stressad (uppspelt?) och hade druckit halva sitt glas vin när jag var inne på tredje sippen av min Cosmo, han ville ju hinna i tid och "trycka den där korv-jävlen" för att citera. (Allt detta på norrländska.)



Tjoho! Kul med drinks tycker Henke och snart bär det av mot bion...



Sista lilla droppen ska ner enligt mig, kostar det 112kr ska inget förspillas! Henke tycker jag var snål. Kan förövrigt säga att min premiär på Utekompaniet (har aldrig varit där innan) har skämt ut mig. Så mycket turistkort-tagning och trams som alla fick genomlida på grund av mig och Henke där är nog svårt att överträffa. Vet inte om jag vågar visa mig där igen, varken jag eller min tunga...



Nu jävlar är det nära! Sitter i biosalongen med popcorn, stänger precis av mobilen (som ni kan se) och ser ni bredden på det smilet?! Men vänta bara... Efter att ha suttit där en stund och kollat på reklam, klockan tickade en bra bit efter 18, och vi noterar att det är ovanligt många killar i publiken. Vad trevligt att de insett SATC storhet konstaterar vi. Då kommer tre pers och säger att våra platser är deras platser. Nej nej. "Vi sitter ju på rätt rad och rätt platser och i salong nr 1!" säger vi. "Vad ska ni se?" undrar ena tjejen. "Sex and the city såklart" säger jag stolt. "Eh... Det här är Narnia..." säger tjejen. Pinsam tystnad. Eh? Haha?... NEeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjj!! Faaaaan! "Ni är på fel bio!" säger den andra tjejen i sällskapet. OMG! Fan vilken FLOPP! Jag och Henke sitter på fel JÄVLA bio och väntar på vårt livs-mirkel till film ska börja och vad hamnar vi på om inte fucking-jävla-kuk-Narnia?! På fel jävla fucking-kuk-bio! Vi hade redan då missat en halvtimma av vårt livs filmögonblick! Jag börja nästan gråta... :(



Utan för fel bio-jävel och äter popcorn. Besvikna. Henke och jag disskuterar om vi ska se en annan bio eller skita i allt och gå hem och supa huvet av oss på varsitt håll...



Jag tröstäter under tiden. Jag är bra på det. Efter ett x-antal popcornnävar beslutar vi oss för att se en annan film. Jag ville se "Brudens bäste man" och så blev det. Henke accepterade. (Efter att han sett mig äta popcorn så aggresivt vågar han väl inte annat!)



Vi sätter oss på en bänk i tio minuter innan filmen börjar, jag ringer Älskling för att berätta om floppen. Jag skrattar så mycket att ingen hör vad jag säger och det låter nästan som jag stryps. "Andas!" sa David i telefonen. Men det är ju lätt att säga! Jag skrattar tills jag får tårar i ögonen och tror för ett ögonblick att jag verkligen gråter. Sen får jag kramp i magmusklerna och försöker avrunda samtalet... Vilket är svårt när man inte får fram ett ljud!



Men då får jag ännu något att skratta åt. Henke köpte en ny Cola för att han trodde han glömt den andra han köpte inne i biosalongen, vi fick ju lite bråttom ut om man säger så.. Han köper en ny Cola som prompt skulle ha Sex and the fucking-city etikett på sig. Han öppnar ryggsäcken och vad är inte där om inte hans andra Cola. Två Coka color rikare och en SATC the movie fattigare... Jag gör "klasen med "fuck you"" (internt) till muggen med SATC layouten. Jag skrattar så jag håller på att dö och det låter nog så också för älsklingen säger "Andas!" igen :) Sen var det dags att gå till rätt biosalong och rätt film (gissa om vi kollade extra noga denna gången!).



Så vad tycker vi då? Hur summerar vi intrycken av kvällen? Över förväntan om man säger så! Filmen "Brudens bäste man" var faktiskt riktigt bra! Förtutsägbar men vägen dit var riktigt kul och bra! Hade ändå velat se den så det blev ju en bra kväll trots allt. Dock hade ju SATC varit att föredra...



Henke är också positivt överraskad av "chick-flicken" :) (och nej han är inte drogad).



Två relativt glada själar som ska börja dra sig hemmåt, summan av kardemumman är ändå en helkul kväll med Henke som jag träffar max en gång i året om inte mer sällan, har iofs bara träffats en gång innan.. :) Tack för igår Mr A***!



Innan vi lämnar (kuk)bion passar jag på att peka "fuck you" till SATC affischen i ren desperation. Tänk dig att vara så nära miljon-vinsten och bli snuvad på den mitt framför näsan! Det svider kan jag säga.

Om jag ska försöka se filmen en till gång? Självklart. På lördag kl 15.00 gör jag och
Elina-sockerärta ett försök. Jag litar på dig Elina! :) Fortsättning följer...

/ermma.

P.S. Ha överseende med alla svordommar - är man besviken så är man!

P.S. 2. Tack för Body Buttret Mr A :) Super-gulligt! :D

Fina kommentarer
Postat av: Henke-Penke Päronpung

Haha, grymt roligt skrivet! Du är duktig på att blogga du. Men att du skulle behöva dra upp min tabbe med Colan, ack och ve! Fast å andra sidan har jag lagt upp din hylla på Facebook, så det står 1 - 1. Ha en underbar dag i solen! / Mr A

2008-07-04 @ 13:39:45
Postat av: Emma

Exakt hyllan vs. colan är nog lika! Iofs är "hyllan" mer personlig.. Fast dumhet är nog liite värre.. Hum. 1 - 1 säger vi! Ha en förträfflig dag Mr A!

Postat av: Magnus

Haha, men vilken osis! Jag får tänka på det där med rätt salong när jag ska på bio ikväll! :P Jag förstår din besvikelse Emma! Allra helst syns det på dina svordommar, aldrig har jag fått höra sånna från dig förut! :P /den där Magnus

2008-07-04 @ 15:25:25
Postat av: jossan

Hahahahahahahaha! vilken miss! Schämmes tame faan (norrländska) ses snart, kram!

2008-07-05 @ 23:16:18
Postat av: Emma

Ja jag schämmes tame fan ;) Men inte längre! Weeho!

2008-07-07 @ 11:06:11
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback