Afterwork med tjejerna

Juste! Igår hade jag en härlig eftermiddag men Loijs och Sophie på stan!

Efter jobbet (slutar numera kl 16.00 - sommartid - jippie!!) åkte jag in till stan för att möta upp Loijs och Sophie för ett glas vin. Jag var först inne i stan så jag passade på att kolla lite i affärer, främst på present till Dave Babe (han fyller år vid midsommar den 21a, framförhållning, framförhållning!). Skälvklart råkade jag även kolla på "present" till mig och hittade ett par omtalade kil-klacks-espandillos-peeptoes-rosa-skor på H&M för 149kr - vilket är nästan gratis - så det är okej! Sen hittade jag "del 1" i Davids present också så det känns bra! Att köpa presenter till killar är nämligen bland det svåraste jag vet! Jisses... Undrar vad mer jag ska hitta på?! Hum hum... I alla fall, efter det mötte jag upp Loijs och sen Sophie vid Svampen och vi gick vidare till Kungsan (Kungsträdgården för de som inte är Sthlm-are ;) där vi satte oss i solen och tog varsitt glas vitt + ceasarsallad! Mm. Att vi blev lite små-tippsy efter det glaset med vin är en helt annan historia - men kul hade vi! :) Tog tyvärr ingen bild på kalaset men tro mig, det var sommar feelings igår...

En annan sak! Helt sinnes alltså. Kanske ska börja med att säga att jag har ett grymt minne när det gäller detaljer, speciellt kläder. Jag kan komma ihåg vad jag hade på mig vid speciella tillfällen flera år tillbaka och ibland även andras kläder, smycken, skor osv. (By the way, undrar hur jag ska tjäna pengar på mitt (kläd)minne?) Och just på den "restaruangen" vi var igår har jag varit bara en gång innan och jag hade på mig exakt samma klänning då som jag hade igår! Hur sjukt är inte det? Samma klänning för nästan ett år sen på samma ställe som igår! Jisses. Den enda skillnaden var att jag hade sällskap av Henke-Penke (han och jag ska gå på SATC-the Movie tillsammans) istället för tjejerna. Men ändå. Ballt!

Peace out!



Appropå Desperate Housewives (bilden ovan) missar jag det anatgligen ikväll.. :( Men vi har en digitalbox som kan spela in tv-program och filmer! :D

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback