Back in town

Då var man hemma på Sveriges framsida igen då (inget emot västkusten, framsidan är där jag befinner mig;) och jag har haft det riktigt bra i Göteborg. Jag och Sara har hunnit uppdatera oss på varandras liv, funderingar och äventyr. Saras senaste äventyr var nog att renovera hennes och Leos lägenhet och den blev jättefin! Min längtan efter ett eget place växte om möjligt mer... Att renovera och greja har nog också sin charm, man får det precis som man vill ha det, men man måste nog stå i en hel del slipdamm för att komma dit :) Har man sällskap är det nog bara kul :)

Vi hann med tre party-nätter, ingen av de vildare slaget, bara trevligt och lagom! Inflyttningsfesten i lördags var väldigt najs, det kom mycket folk, kände typ inte en enda så jag höll mig till dem jag träffat i alla fall en gång tidigare. Kanske boring och osocialt, men jag orkade liksom inte, trivdes väldigt bra där i ena soffan :) Riktigt bra. Ja, det har minst sagt varit en strålande helg! Saknade min älskling en hel del... Speciellt när Leo och Sara skulle pussas ;)

Igår var det en fem timmar lång tågresa mot Hufvudsaden, jag sov och pluggade, sov lite till och försökte förstå det jag läste, men jag började bara tänka på annat.. Ett riktigt orginal satt brevid mig nästan hela tågresan. En tant på 70-75år med fjällräven hatt (typ fiskarmössa) nerdragen över ansiktet, STOR fjällräven jacka i en sån där grön färg, STOR grön rutig skjorta och STORA jeans + en sliten gammal fjällrävenryggsäck med stål-ställning (sån som kan stå själv typ) från 1800-talet (typ), sen var ju (gång)stavarna icke att förglömma. Haha. Jag höll mig i fem timmar för hon såg för skakig ut för att kunna resa sig ur stolen för att låta mig gå förbi. Tågresan hade i övrigt varit väldigt varm, det var ca två tågvagnar för mycket folk, då de obokningsbara plaserna blivit bokade ändå, shit. När väl någon öppnade ett fönster var det som att komma till ett bättre ställe, tyvärr stängdes fönstrena för snabbt då det lät en hel del. Min älskling sa att han skulle möta mig på Telefonplan, fotbollskväll du vet. Så när någon knackade mig på axeln på perongen och blev jag väldigt förvånad av att se honom där. Vilken överraskning :) Han ditchade fotbollen för mig :D Åhh. <3 Värsta filmscenen, "Nämen?! Är du här? Åhh"  värsta smällkyssen och en sån där underbar kram!

I kväll är det grillkväll hos Robin så jag ska mot David igen mot kvällningen. Ska hem först och packa om lite, plugga teorifrågor i mina nerladdade program och försöka att inte dö av nervositet inför provet! Jag måste ändå säga att jag är ute i väldigt god tid, hade det varit i gymnasiet hade jag börjat plugga dan innan provet :)

Puss så länge!



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback