Same same but Lövley

Hitills idag har det regnat och molnen skymmer solen. Några har skolavslutning och får gå på sommarlov idag, andra får vänta några dagar till och vissa (läs: jag) har inte sommarlov längre. Men jag sörjer inte för det, jag har ju så mycket att vara glad för :)

Var hos Älsklingen igår, vi åt middag, tjötade lite (som man säger på västkusten), kollade på filmen Charlie Wilsons War som var mycket bra! Det var en politisk film och man lärde sig faktiskt ett och annat. Var har jag varit liksom? Julia Roberts var med och henne gillar jag skrapt! Det sitter nog i sen Pretty Woman... :) Sen var det tydligen fotboll, hum. Behöver jag säga något mer? Nej precis. Det var faktiskt lite kul att driva med fotbollen och sitta och muttra lite lättsamt, drog dock kanske ner stämningen för dem som faktiskt gillar skiten?! Aja. Dem kommer över det. I morse skulle Dave börja på sitt "nya" jobb, han har alltså bytt jobb, fast han har redan jobbat på det nya jobbet en tid... Eh.. Ja, alltså första dagen på det gamla-nya jobbet :) Han slipper därför numera gå upp kl 4 på mornarna, utan istället gå upp en mer "normal" tid som kl 6 med mig :) När klockan var halv 7 kom jag på att jag inte hade bråttom till jobbet (började kl 9) började jag läsa i körkorts-boken och trackaserade David med massa frågor (Vadå 3,6 liksom? Hehe) . När det var dags att dra åkte jag med David en bit och hoppade av i Fruängen för att ta tunnelbanan därifrån. Somnade i vanlig ordning på både t-banan och Lidingötåget... Zzz. Det är så sjukt sövande att åka just Lidingöbanan som skramlar, bullrar och har sig.

I eftermiddag ska jag och Loijs på grill- och tårtkalas för Becca som fyllde 21 år i lördags. Hipp hipp Hurra! Vi har köpt en ganska cool present faktiskt :) Ska hem emellan först efter jobbet innan jag åker in till stan, byta kläder, fixa till värsta utåt-locken på höger sida i håret (hade ingen platttång med till D) och sen bege sig mot Odenplan. Just nu är jag grymt opepp, men det ska det nog bli ändring på! Jag är ju som sagt en glad en:)



/emma.

P.S. Kanske ska passa på att köpa det sista till diverse presenter på Fältan? :)

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback