A guy thing

Solen skiner här i Älvsjö och jag har de senaste dagarna börjat nysa allt oftare och mer. Först nu slog mig tanken att det kan vara pollen dags... Fan. Det är liksom det som tar ner tjusningen av våren, min nedra allergi! Snörvel, kli, nysningar och röda ögon är min vardag när björkar, gräs, gråbo - och gud vet allt - blommar för fullt. Atttscchoo. Prosit. Tack.

Om vi bortser från nysningar några minuter, kan jag ju berätta lite om gårdagen! Jag åkte som sagt direkt från jobbet till Dave. Vi droppa in på bolaget för lite.. ja du vet det man vanligtvis köper på bolaget... Vidare hem till D och "svida" om till partyoutfiten (det hjälpte ju inte att jag inte visste vad jag skulle ha på mig), locka håret och svära lite över att jag glömde partyväskan hemma. Håret blev bra (alltid något), sminkningen också, massa svart på ögonlocken och saken va biff så att säga, klädvalet blev nåt gammalt, men jag orka inte bry mig. Sen fick vi skjuts till Viktor där jag slurpa i mig en Breezer och två Smirnoff ice. Mer behövdes inte ;) Den timman gick fort, trots allt snacka om bilar... Är man ensam tjej med (denna gången) tre guys så får man nog räkna med bilsnack. Bilar i all ära, men det jag har att komma med i sånna disskutioner är mest
färgen på bilen och bilmärken, thats it. Sen är jag helt lost när de går in på modeller, hästkrafter, turbo och motorljud och sån skit. Visserligen kan jag skillanden på fälgar och navkapslar också (har jag sagt att jag trodde det hette narkapslar förut? Lärde mig det för några månader sen typ;) vilket alltid är något...

image2007


***

Nu är Dave på vift, så jag får underhålla mig själv här i Älvsjö... Jag har dock inga av mina leksaker här, som typ kanske skor, nån tidning, eller... eller.. ja men mina saker! Här är det ju bara hans saker, killsaker.. Funderar på att åka in till stan och "roa mig" med fönster shopping och att tråna efter saker jag itne får köpa.. Kan sluta illa... Med tanke på att min syrra precis talade om vad jag hade på kontot. Mindre än vad jag tänkt. Detta shoppingförbud borde inkludera nöjen av annat slag, som festa och restaurangbesök, det om något äter ju upp pengaran! Nästa månad? :)

Ikväll ska vi ut och äta igen, Dave, hans mamma och pappa, moster + mosters man och jag då. På nån spansk tapas restaurang nånting. Ska bli trevligt! Fast jag har ganska bristfälligt med kläder här.. Kanske blir en visit in till stan då.. Har ganska mycket tid på mig om man säger så, innan D kommer tillbaka så jag kan gott ta det med ro, som norrmännen säger. Seeegt.

Jaja, vi får se vad dagen har att bjuda på, kanske att man ska försöka på sig en såndär rosett-frilla alla svassar omkring i nu förtiden. Känns lite B numera dock, den är kanske lite uttjatad? Äh. Vi får se om jag fixar den först innan jag säger nåt!

image2008

Två nöjen i ett, skor (shopping) och fest :)

Puss å hej leverpastej!

/emma.


Fina kommentarer
Postat av: maria

Tack ! Åhå, vad duktigt :)
Ha en bra söndag.


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback