Hur startar man sin morgon bäst?

Om du vill få en bra början på dagen, gör inte som jag. Jag snoozar längre än vanligt och får ganska bråttom. Trots det kommer jag tidiagare till jobbet än jag gjort på sistone, hann till och med gå bort till inköp och återlämna en borste jag lånade av en kollega förra torsdagen! Sen går jag till kaffemaskinen för att ta min sedvanliga kopp kaffe, vidare till receptionen där jag öppnar växeln prick kl 8.00. Efter ca tio minuter gör jag det man inte vill göra kl 8.10 på morgonen. Jag välter ut hela kaffekoppen över skrivbordet. Jag placerar "pölen" precis på ena halvan av tangentbordet, vidare under underarmsstödet, under dokumenthållaren som står under datorskärmen och ner i en plaskskande vatten kaffe-pöl på golvet. Lovely!

Det positiva med detta missöde: Jag fick det städat under tangentbordet, telefonen, dokumenthållaren osv, det var ganska rejäla dammråttor där om jag ska vara ärlig. Mitt underarmstöd har numera klädsamma fläckar, och jag fick öva min simultan-kapacitet (hör på den Maja!) då telefonen ringde non-stop och jag samtidigt skulle torka upp kaffet!

Nu ska jag försöka återuppta ordningen! Jag ska skicka alla tennisfakturor jag gjorde klart igår, skriva över nyckeltalen från RSR till Navison. Vad mer? Jo, de där Eurocarden ska göras och jag ska skriva upp namn på "svarta listan". Självklart tillkommer prövningar på psyket i form av stress i spridda skurar under dagens lopp.

image1989

Istället för att hälla kaffe över tangentbordet på mornarna skulle man börja dagen med kärlek ♥

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback