Min påsk

Imorgon är det vanlig dag igen, inget mer påskledigt för detta år. Men jag är ledig ändå! Ska till Norrköping, besöka en Homeopat, hälsa på Anna (var år sen, senast i början av september 2006) och bara ha skoj! Ska blir ruggit kul att träffa Anna igen, var som sagt länge sen, så det ska bli hur kul som helst! Kan inte beskriva riktigt som du ser ;)

I lördags träffade jag Johan G (som jag så fint kallar honom) då han var hemma några dagar från det kalla norra UK. Vi har säkert inte setts på några år. Länge sen var det! Vi uppdaterade varandra på ett fik i Uppsala och det var mycket trevligt :) Jag lånade Majas tunika hon fyndade i torsdags... Bild senare!

Lite idolbilder på Rasmus - the one and only - min lillebror. Nio månader gammal och född "charmtroll". Han kryper omkring, skrattar, morrar, säger "da da". Söt söt. Jag såg honom senast i julas så det var på tiden att vi fick träffas igen!


Idag när jag kom hem från Uppsala låg det ett påskägg på sängen (thank god), jag fick nämligen inget påskägg av pappa och ja. Måste säga att jag blev lite ställd. Ett påskägg hör liksom till! Så när jag kom hem och såg att min säng var bäddad och fixad med ett påskägg på kudden blev jag sådär varm inombords. Det var från min söta mamma såklart! Innuti det låg det mammas svar på påskgodis, den nyttiga sorten alltså. Anthon Berg choklad med hög cacao-halt och krisp i, pumpakärnor doppade i mörk choklad och pistachnötter. Mm. Gillade speciellt pumpakärnorna! De smakade som M&M's fast är 100 gånger nyttigare! Detta knaprade jag i mig till Dirty Dancing, ville liksom se en bra film innan jag var tvungen att bli seriös och städa på rummet...



Innan jag kom hem idag var jag hos Dave. Åkte till honom igår direkt från Uppsala, vi myste, rusade i väg på bio, lagade god mat och drack vin tills vi fnittrade i kapp. Vi såg filmen 10 000 BC och jag gillar den skarpt! Verkligen en bra film! Fällde en liten försynt tår i slutet... Det var ingen snyftare alltså, långt ifrån, den var häftig helt enkelt. Se den! Åh, jag saknar dig redan.. Blir så glad av dig älskling ♥

Väl hemma, efter godisfrosseriet, "städningen", montering av skrivbord gick jag och Maja till jobbet för att träna. Ja du hörde rätt, jag gick till jobbet frivilligt på en röd dag och tränade. Jag sprang lite på löpbandet, sen gick jag loss med skivstången och tränade alla muskler jag kunde komma på, sen hoppade jag lite till, och lite till, gjorde nåra situps och typ tre och en halv armhävning. Nu är jag mör i benen och mätt, Maja ställde sig nämligen och gjorde mat direkt när vi kom hem. Det är strongt.

Nu ska jag röja undan i sängen och kanske få mig lite skönhetssömn innan det är en ny dag och jag ska åka till Norrköping! Kul, kul!

Älskar dig honey.


image2052

Micke, när jag kom hem satt Theo och Lucky-Lakrits så här.. Fråga mig inte vad de gör?! Det må vara ett verk av mamma, men jag är rädd att jag måste ta ett snack med dem ändå...


/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback