Snö?

Det var då ett himla sjå med det här Svenska vädret! Är det inte vår så är det vinter, är det inte regn så skiner solen osv. Vad som helst kan hända! You never know... Som igår när jag skulle lämna tillbaka filmen D och jag hyrde i söndags, hade jag, såklart, glömt paraplyet hemma... Jag åkte med tåget två stationer, men efter det var jag helt utlämnad de stora, blöta snöflingorna. Snöflingorna var stora som asietter - jag ljuger inte! De snöade snett, från höger, sen från vänster, sen rakt ner och till och med nästan nerifrån. Jag fick ett fint litet snötäcke över hela mig, i håret såg det väl ut som om jag hade en lite vit mössa. Näsan hade också ett fint litet snötäcke och jackan ska jag inte tala om. Hua. När jag kom innanför dörren hemma rann det vatten (snö blir tydligen vatten när det värms upp) från huvudet och i hela ansiktet. Kan säga en sak: Jag hatar att få snö/regn (you name it) i ansiktet. För det första havererar sminkningen, för det andra måste man kisa med ögonen (ännu mer fösämrad sikt), för det tredje är det allmänt obehagligt. Idag snöade det vidare men idag glömde jag inte paraplyet! En poäng till Emma.

Ska in till Fältan och lämna tillbaka mina krokar jag köpte på Indiska efter jobbet. En vändligt smart idé faktiskt, en massa krokar man hänger på en dörr men nackdelen var att dörren inte gick att stänga när man hängt upp krokanordningen... Dumt och onödigt. Jag hade behövt krokarna! Men livet går vidare... Funderar på att köpa ett litet påskägg också. Frågan är vad jag ska lägga i? Tips?

image2021

Trots kylan är jag varm.. ♥

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback