En vikt(ig) sak

Okej. Kanske ska ta det en gång för alla och sluta tjata om det sen? Det här med vikten. Jag är väldigt fixerad vid den och beskedet jag fick av (puckona på) Bailine gav bara mer vatten på kvaranen så att säga. Jag vet att jag inte är tjock. Långt i från. Men jag är en mästare på att jämföra mig med andra, både i tvn och på stan. Inte för att jag går omkring och tycker folk ser ut på ett eller annat sätt, jag en person som är längst i från att ha fördomar och förutfattade meningar om någon jag inte känner! Det tar aldrig slut på galenskapen! Tv-stjärnorna får betalt för att se snygga ut, hur svårt är det då på en skala? Måste dock vara sjukt tröttsamt att hela tiden bli analyserad av människor (vi vanliga dödliga) och tidiningar huruvida de är tjocka eller inte, vilket sätter ännu mer press på dem. Så det kan inte vara kul. Jag är en mästare på att sätta press på mig själv, jag jämför mig HELA tiden och det är ju nästan sjukligt. Vet att jag måste sluta. De komplimanger jag kan få rinner bara av mig, visst blir jag glad men de greppar inte där inne och håller sig kvar som de borde. Jag kan helt enkelt inte tro att jag faktiskt är snygg eller att jag inte behöver gå ner ett gram. Även fast mitt förnuft säger att så är läget. Hur slutar man då tänka på det här sättet? Hur slutar man jämföra sig med andra (som är en helt orealistisk bild av sanningen om sig själv, alla är ju skapta på olika sätt!)? Hur slutar man vara missnöjd och istället bara må bra? Jag måste verkligen sluta klaga på mig själv, ingen annan gör ju det så varför ska jag var den som klankar ner på mig själv? Jag som är den viktigaste personen just för mig.

Visst låter allt det vettigt? Att man ska fokusera på att må bra och inte snacka skit om sig själv - i princip. Ändå slutar jag inte tänka i de negativa banorna i huvudet... Men att börja tänka positivt är kanske ett kliv i rätt riktining, så att man en dag är helt fri från de tråkiga tankarna som inte alls stämmer med verkligheten. Man måste ju börja någon stans! Jag ska börja med att fokusera på det postivia istället för det negativ och sluta jämföra mig med andra. Var börjar du?



Ta hand om dig ♥

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback