Försvunnen

När man flyttar är det alltid något som lyckas försvinna eller komma bort. Ibland hittar man det igen men andra gånger återser man aldrig det som försvunnit. Jag har flyttat några gånger (drygt 20ggr eller nåt) så det har ju blivit några vändor med kartonger, flyttlass och det eviga "packa-upp-packa-ner". Phu. Eftersom jag förmodligen flyttat fler gånger än jag är år fyllda vet jag att flytteriet inte är slut än på ett tag, jag har ju "vanan" innne om man säger så. Jag hinner nog flytta några fler gånger innan det är dags att lugna ner mig. Känns så iaf. Men vem vet även jag kanske rotar mig så småning om.

Den senaste flytten, nu innan jul, fungerade relativt smärtfritt. Om man bortser från att huset inte var färdigbyggt och att det var snorkallt i alla rum (mitt var så klart kallast) så återfann jag de flesta av mina nerpackade grejer. En sak jag har kommit att sakna nyligen är mitt hårspänne. Mitt vita fina hårspänne jag köpte i Norrköping för många år sedan när jag var och hälsade på Anna. Tror jag gick i tvåan på gymnasiet. Det är som plattor av vita snäckor, pärlemors-aktigt. Aboslut inga snäckor men ja, svårt att förklara materialet. Nu är detta spänne borta! Var tvungen att köpa ett nytt... Denna typ av spänne är inget jag använder ofta, men ibland måste jag det (det vill säga bad hair day) och just det vita var ju min darling. Aja. En dag kanske jag återser mitt fina vita hårspänne, men tills dess får jag använda mitt nya andra (som absolut inte ersätter det vita) men nåt måste man ju fixa håret med när det krisar sig!

Så här ser mitt försvunna spänne ut:



Va ljust hår jag hade...

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback