Ompyssling

Jag är frussen (som vanligt) sitter här med filten om mig och väntar på bättre tider. Neeej, nu ska jag inte vara sån (negativ), nu ska jag vara positiv! Har pysslat och grejat på ganska bra här på förmiddagen och känner att jag har koll på läget (kommer bli liv i luckan sista dagarna denna vecka)! Tänkte snart sätta igång och göra alla fakturor, eller iaf börja och försöka hinna med alla! I morgon blir det mycket spring och fakturorna får inte bli liggandes för länge! Tjopp tjopp - fort ska det gå. Tur att det är kul också.. Nej positiv skulle jag ju vara! Tjo! Något som antagligen skulle få mig mer positiv är ett litet hemmaspa till mig själv, inget fancy, bara lite mys. Typ tända nåt/några ljus, måla tånaglarna och smörja in benen med olja eller nåt. Haha vad det lät. Men ja, ungefär så blir det väl. Målade (finger) naglarna i morse och filade dem fina - så dem är jag nöjd med! Man behöver pyssla om sig själv ibland! Ska pyssla om mig själv när jag kommer hem i kväll efter träningspasset på Friskis. Yes, du hörde rätt, idag blir det skivstångspasset kl 18.30 och innan det ska jag till centrum och köpa pollenallergitabletter (igen). Kanske cross-trainern råkar användas idag igen innan passet börjar? Funderar om jag ska våga mig på trappmaskinen också, vadmuskler hotade Loijs med att jag skulle få, men jag tror också rumpan får sig en match av den maskinen?! Hoppas på rumpan :)

En annan gång man uppskattar att vara fin, alltså fin färg på tå-naglarna, lena och peelade ben och kanske att man fuskar med Brun Utan Sol (BUS), är när det är dags för bikinin att dammas av och användas. Första gången på stranden känns sällan 100%-ig vad det gäller att man är blek eller tycker att träningsförsöken inte gett tillräcklig effekt. Att "visa sig" på stranden i bikini kan ta emot ganska rejält. Jag och säkert många fler känner nog lika dant. Då kan det vara extra viktig att ha lite "hemmaspa" där man filar, smörjer in, skrubbar och "fixar" sin kropp, då kanske det känns lite lättare. För säg, vem blir inte glad av en pigg färg på tå-naglarna? Eller visst känner man sig inte lika blek och glåmig om man grundat med lite BUS?



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback