News

Jag måste erkänna att jag inte direkt är vidare insatt i politik - i överhuvudtaget. I går pratade kollegorna om en Valvaka som tydligen skulle hållas hela kvällen/natten/morgonen igår/idag och det var först då jag noterade att det började närma sig slutet av valkampanjen i USA och att det var dags att få reda på vem som skulle vinna. Självklart har jag snappat upp att det var dags för en ny president "där borta" men riktigt hur, vem och när har gått mig ganska stilla förbi. Är det egentligen pinsamt att jag inte har någon större koll på sådana världsomfattande grejer? Men jag är liksom inte riktigt intresserad och då plockar jag inte upp informationen på samma sätt som om jag skulle vara intresserad - så klart. Inte för att det inte är intressant - vi påverkas ju också även fast vi inte kunde vara med och påverka - men jag ja, bryr mig inte riktigt? Det lät i och för sig väldigt slött, men jag erkänner i alla fall att jag inte riktigt hänger med i svängarna... Jag skulle nog egentligen vilja vara mer insatt, typ om alla krig, vilka länder som ligger pyrt till, växthuseffekter hit och dit - alla sånna där viktiga grejer. Nu lät jag ännu osmartare va? ;) Jaja. Måste ändå hålla med om att det är spännande med första mörkhyade presidenten på alla år och det kommer nog bli toppen! Eh... Ja, alla andra verkar tycka att det är toppen så jag håller bara med :) Behöver jag säga att det var Obama som vann?

Shit. Jag borde kolla mer på nyheter.



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback