Med smak av saffran

En annan maträtt jag och David gjort tillsammans är detta samrriga. Eller ja, det var mest David som lagade maten, jag stod för efterätten - Pannacotta så klart! Det receptet får jag ta en annan gång! I alla fall, jag och David var ensama på Davids landställe för första gången, då lagade David den här supergoda maträtten! Relativt lätt att göra med en ljuv smak. Testa!

Saffranspasta med kyckling och räkor

Ingredienser

4 port

Pasta ca 280 g
1/2 grillad kyckling
500 g räkor med skal (200g skalade)
1/2 påse saffran , ca 0,25 g
1 pressad vitlöksklyfta
2 dl crème fraiche
1/2 dl vitt vin (eller vatten med 1 tsk pressad citron)
1 msk tomatpuré
1 tsk örtsalt
1/2 krm cayennepeppar

Gör så här:
Bena ur kycklingen och skär köttet i bitar. Skala räkorna. Fräs saffran och vitlök i smör i en gryta. Rör i räkor och kyckling. Tillsätt créme fraiche, vin, tomatpuré, örtsalt och cayennepeppar. Låt allt koka i ca 2 min. Blanda med nykokt pasta.

Väldigt gott!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback