Söndagsmys

Söndagen är här som vanligt varje söndag. Är hos David i hans lägenhet just nu. Han stökar runt, rotar i lådor och packar upp kartonger, jag surfar. Bra stöd va? Men jag var ju bara tvungen att kolla viljen pendel/buss/tåg jag ska ta till Östermalmshälsan i morgon. Jag ska nämligen fylla på mitt hepatit vaccin där kl nio (wish me luck). Blää för sprutor!

Jag har haft en fin helg, vädret har om inte annat varit lovely. I lördags ringde klockan okristligt tidigt och jag undrade för ett ögonblick om jag glömt stäcka av alarmet jag har i veckorna när jag jobbar. Sen kom jag på att jag och Loijs skulle träna på SATS kl 10.00 och att det minsann var dags att stiga upp. Zzz. Jag ville inget hellre än att sova! Men jag kom upp, klädde på mig, åt något och gav mig i väg. Vi tränade ett Aerobics pass och för att vara första gången var jag riktigt duktig, det är en hel del olika steg varav vissa var rent ut sagt omöjliga! Men det funka tillslut någolunda ;) Sen åt vi varsin ceasarsallad innan vi fortsatte mot lite nödvändig shopping (ansiktskrämer, linsvätska). Efter ca en halvtimma började vi jaga ett fik och hamnade efter mycket om och men, och långa sträckor, på Creme. Jag tog min första latte på flera månader och tillhörande (obligatoriska) morotskaka. Mm. Njutning. Under fikat bestämde sig jag och Loijs för att slå ihop våra födelsedagsfester till en, den 15e november hålls alltså en födelsedagsfest för mig och Loijs! Mer än så säger jag inte, men det kommer bli riktigt skoj! Bara att börja planera...! Till kvällsmat blev det en pizza med Emil i hans rum framför filmen I am legend - spännande!

I dag åkte jag till Älvsjö och träffade Älsklingen, vi har varit på IKEA, Media Markt och Mio. D stod för det mesta av inhandlandet (kan man tänka sig?) och jag köpte bara lite rekvesita till födelsedagsfesten... :P Han köpte bland annat helfestligt fina kuddar på Mio! Man blir glad bara man ser dem!Två turkosa, en vit luddig hårig sak och en ceriserosa! Tro nu inte att jag tvingade Dave till något, han tyckte själv att en rosa skulle va fint - faktiskt! Och det bler riktigt riktigt fint! Ska ta kort någon dag :) Till middag åt vi supergod köttfärssås med tre ton kertchup men, men, så får det va ibland, gott var det ju! :)

Nu hänger David sin första tvätt och snart blir det te och bulle! Mm. Mysigt. Ha en fin kväll!

Pusss

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback