Då och nu

Innan jag och David åkte hem från Uppsala svängde vi förbi mitt gamla barndomshem i Vreta, huset ligger längst bort, där vägen tar slut, där åkrar tar vid och där man ser vattnet några hundra meter bort. Vi gick ner till huset en snabbis men det rörde sig folk i trädgården så vi vände ganska raskt. Jag har inte varit där på hur länge som helst... Bor man inte i Uppsala har man inte riktigt vägarna förbi och då åker man först dit man ska och har inte tid med en "avstickare". Men det är riktigt fint där, perfekt väder med solsken och höstfärger i löven. Nästan så man kan sakna det som varit. Man glömmer lätt bort saker från förr när man är så fast i nuet, visst ska man leva för stunden och inte genom gamla minnen (fina som dåliga). Men det är kul att minnas och komma ihåg det som var mysigt och det som var bra. Det fina med att vara barn och inte behöva vara vuxen och tänka vuxna tankar hela tiden...
Sen åkte vi till pappa för att titta in och säga hej, fick pussa lite extra på Rasmus och sen var man på väg hem igen (jag körde ^^). Vilken helg! Den har verkligen varit maxad och nu är den slut. En ny vecka ska börja och det är massor att ordna med!

Ser man framåt så köpte jag en enkel flygbiljett till Storbritannien i går. Biljetten jag hade tänkt boka med Sterling till London Gatwick existerade inte, det fanns ingen dagen innan heller (?) så jag fick välja en biljett till ungefär samma pris men som landar på Heathrow istället vilket är längre bort från Brighton. Jag får helt enkelt ta tåget till slutdestinationen. Med bara 20 kg's packning och en datorväska + handväska i högsta hugg. Hur ska det gå? Måste verkligen packa bra (läs: lätt) så jag får med mig allt, det värsta som finns är att konka runt på för mycket grejer, bland massa folk, samtidigt som man har för mycket kläder och svettas ihjäl - inte kul - man blir ju om inte annat bara mer uppstressad! Ska lägga fram högar på sängen så folk som kommer och hälsar på kan ta med sig en hög för varje tillfälle, sen får de med sig en hög hem också ;) Men det kommer bli kul! Riktigt kul. Jag kommer lära mig sjukt mycket! Jag ska liksom till Brighton!! Har lite man ska boka in innan jag åker, pappa föreslog en middag hemma hos dem någon helg, jag och syrran ska träffa Sofia, min farbrors föredetta fru, en annan helg, jag ska träffa Karin som pluggar i Uppsala, jag måste köpa en varm pyjamas (kallt där borta har jag hört;) och massa sånt, finns tusen saker jag inte ens kommit på en som jag måste göra! Sen ska man fylla år också mitt i allt (weho), Julafton kommer också att hända, nyår och den POFF! Den 4 januari mitt på dagen lyfter flygplanet.

På sitt sätt var det skönt att vara liten, men det är roligt att vara vuxen och få göra det man själv vill. Det är nu man ska göra det man alltid drömt om som barn, det är nu man ska förverkliga sina drömmar man samlat på sig under årens lopp, det är nu man ska göra verklighet av sina vildaste fantasier.




/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback