Dagens mål mat

Idag har jag dagen ganska överblickad när det gäller matintagen, det är nog en fördel att veta exakt vad man ska äta så man inte faller dit och småäter nåt fel. Jag har nu klarat mig utan kolhydrater i tre dagar och några timmar. Så här kommer min "mat-dag" se ut:

Frukost: Makrill i tomatsås och två kokta hackade ägg och en kopp te.
Mellanmål: En avokado med rom (efter träningen i morse) och en mini-kopp kaffe.
Lunch: Matlåda från Älsklingen, blomåls-, broccoli- och falukorvs-gratäng + en grillad kycklingklubba
Mellanmål: Kokt ägg el. makrill i tomatsås (kommer jag tröttna på makrillen tro?)
Middag: 1kg kräftor och en avokado med rom (skaldjursafton på jobbet).
Efterrätt: En bit mörk, mörk choklad - faktiskt okej ibland!

Nå? Det kommer jag fixa :) Igår var jag som sagt hos min Babe och då hade hans mamma varit gullig och gjort mat som även jag kunde äta. En jättegod gratäng i ugnen med blomkål, broccoli, morötter (fick jag dock inte äta) och falukorv med cremé fraiche och ost på toppen - riktigt gott! Älskar sånt, speciellt när det blir så där smarrigt med cremé fraichen! Mm. Fick med mig det som blev över till matlåda idag vilket jag tacksamt tog emot :) Blev helt grymt sugen på massa (onyttiga) saker igår en stund efter maten, babblade bara om en massa gott jag inte får äta non-stop. Jag och Älsklingen tog oss en promenad in till Älvsjö centrum (?) och jag köpte mig en mörk chokladkaka som jag ska ha ikväll (bara en bit) om jag känner mig sugen. Sen la sig sötsuget som tur var och vi tog en kopp te till en film. Det var en fin film, The Mistress of spices hette den. Den var annorlunda och faktiskt lite häftig, tänk alla de där kryddorna som man kanske aldrig använder och som bara finns där ute i världen liksom...

Nu ska jag dricka en halvliter vatten innan lunchen! :)



Tänk dig en (eller 15) voffla...

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Elina

Det låter som en bra idé att ha koll som du har :) jag har koll på vad jag ska äta, allt utom middagen ikväll då när vi ska ut och äta med jobbet... Får se vad jag kan äta... kanske får jätteproblem..

kommer unna mig ETT glas vin ikväll.. men inget mer efter det glaset.. sen vatten resten av kvällen :)

Puss

Postat av: Ferhat

Vill du att din blogg ska bli till dagens blogg? Gå då in på min blogg http://Ferhat.blogg.se/ eller gå in på http://ferhat.blogg.se/2008/september/dagensblogg.html och kommentera om att du vill vara med. Glöm inte att skriva in din bloggadress och idag vid 16.00 tiden berättar jag om vilken blogg vinner. Så är du med?

2008-09-04 @ 12:44:16
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Emma

Aj aj! Vin är inte bra ;) Vi har ju fest här på jobbet ikväll men det blir bubbelvatten för mig :) Hoppas du hittar något på menyn som passar - det gör du säkert! Puss

2008-09-04 @ 12:47:21
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback