Fika i Falun

Idag har jag faktiskt fikat! Eller fikat och fikat, jag har lunchat med Hanna på Café pralinen eller vad det hette. Jag får ju inte äta bröd eller bakelser (storgråter) så jag tog mig en parma- och mozzarella-sallad medan Hanna tog sig en god fralla och ett wienerbröd (gråter fortfarande). Men men. Sen "gjorde" vi stan på några minuter. Jag köpte en ny ansikts-peeling på The Body Shop eftersom min gamla är slut. Det bästa är att den är rosa! :) Hanna har under dessa få timmar fått bilden av mig att jag är väldigt "tjejig". Hur kan hon få för sig något sådant? ;)

Vi har disskuterat ganska mycket Hanna och jag, resor (har fått en sjukt stor reselängtan, Hanna kom hem från sju månader i Australien och några veckor i Thailand nyligen - avis), killar (du behöver inte oroa dig Älskling;), relationer och massa sånt. Härligt att ha någon i sin egen ålder att hänga med. Ursula (tanten som också bor i lägenheten) är inte direkt i min ålder eller målgrupp om man säger så, inte heller Elin på typ 30 eller hårdrockaren Alex. (Hoppas de inte läser min blogg... Ingen risk kan jag tänka mig...)

Så. Resa. Hade inte varit helt fel. Jag skulle kunna ge mig ut länge och långt bort! När jag kommer hem från Brigthon får jag jobba häcken av mig och försöka spara pengarna (suck) för att kanske kunna ge mig ut i massa månader! Weho. Måste bara ragga resesällskap... New York får jag nog fixa in där också, eller vad säger du darling? Australien, Asien och sånt där blir det lätt. Men som sagt, jag åker inte iväg själv. Det är ju inte lika kul... Men OM jag ska resa! Lätt att jag ska. Hade gärna dragit iväg redan nu till något varmt ställe, det är kallt nu, typ höst ju. Burr..

Nej nu ska jag ta min rosa peeling och gå upp till lägenheten. Är typ hungrig igen så det blir väl något lättare mål mat, ett kokt ägg kanske. Ikväll ska jag göra ungsgratinerad blomkål med grädde och chorizo. Mums!

Puss å hej igen.

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback