Inte så bra faktiskt

Mår riktigt illa. Efter lunchen var det så illa att jag gick iväg flera gånger för att ja... Det man gör när man mår illa alltså. Som tur var slapp jag det, men illamåendet hänger kvar. Tog lite Samarin nu och har ätit mörkchoklad lite hela tiden sen lunch för att tränga bort illamåendet. Funkar inte så bra. Blä! Huvudvärk kan man ta tabletter emot med illamående är värre, man kan inte göra nåt åt det! :( Hoppas det går över snart inge kul att må så här.

... La la la... Pausmusik... La lo laa lii laaaa! (Öh? Skyller på illamåendet.)

Till nåt roligare. Allra helst vill jag sätta upp mina hyllor ovanför tvn när jag kommer hem, men jag ska laga mat till hela familjen och frågan är om min karl (a.k.a. Dave) är up for it efter sin arbetsdag... Måste medge att jag behöver hans tålamod och muskler (jobbigt att stå och hålla upp hyllor i flera år) när det gäller det. Får fråga snällt *blink* Hade varit kul att få ordning helt i rummet, har bott där snart ett år (i jul) och det är inte helt färdigt än!

Illa illa illa. Urk. Hatar att må illa!

Puss på er som mår bättre (och er andra med såklart!)



/emma.

P.S. Visar mitt körkort för vart enda stackare som kommer förbi ;) Det är så fiiint!


Ska faktiskt erkänna en sak. Mitt i allt detta illamående, som ett försök att göra det bättre, åt jag ett bröd. Första brödet på snart en månad! Det känns faktiskt lite bättre (just nu) hoppas det går över på vägen hem.. Lite frisk luft ska göra gott som mamma säger. Puss!

Fina kommentarer
Postat av: Elina

jag var också illamående igår, men nu känns det bättre... Hur mår du idag då?

Jag åt också lite kolhydrater igår, äppelpajen på jobbet såg sååå god ut, men jag tog bara en pytteliten bit och sen fick jag värsta ångesten efteråt.. =p

puss

Postat av: Emma

Ja idag mår jag bättre. Jättekonstigt. Höll verkligen på att spy flera gånger :-S Jobbigt att jobba då, ingen bra dag heller - så jäkla mycket att göra! Hehe. Ja. Lite så blir det väl, men bara man inte faller tillbaka helt. I längden ska man ju äta lite mer nyttiga kolhydrater också och ibland äta nåt sånt, men inte hela tiden. Ha en fin dag på jobbet! Puss

2008-09-26 @ 10:11:54
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/
Postat av: Elina

ja nej det är ju det enda jag fuskat med sedan jag bröjade (eller ja, åt ju en minipåse chips när jag av sjuk, eftersom jag itne åt något annat)..

Men jag tror inte jag gått ner nåt den här evckan ehller.. :(

Puss

2008-09-26 @ 10:59:19
URL: http://elina86.blogspot.com
Postat av: Emma

Inte jag heller, nåra hg men de går jag nog upp efter alla kalas i helgen.. Aja. Nya tag sen! Btw ska du inte ha vinkväll, det är väl fusk ;) hehe Puss

2008-09-26 @ 14:46:27
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback