Nu är jag vuxen!

I dag när jag åkte in till Lidingö Centrum för mitt verkliga ärende passade jag på att hämta mitt körkort också - kändes nästan viktigare! Att kunna låna bilen och åka till centrum, skjutsa syrran till skolan och sen att hämta det där rosa kortet - vilken känsla! De har ändrat designen lite på körkortet  så det ser lite annorlunda ut. Det är tunnare, annat typsnitt, har ett litet "titthål" så man ser rakt igenom, en annan lite annan rosa nyans och sånt. Känns så jäkla konstigt att ha det där kortet i handen! Jag har liksom lyckats med en av de där "milstolparna" här i livet. Det är galet, det är stort!

Kolla in mitt inträdeskort i vuxenvärlden:



Har censurerat lite, så man inte "skyltar" med allt liksom ;) Den röda fyrkanten mitt i är titthålet, man ser min röda plånbok igenom det. Helt okej kort på mig också! Hade mitt lite längre hår då, inte så snyggt stylat just på kortet kanske (nervös inför teoriprovet en stund senare), men ändå lite längre hår än jag har nu! Skönt :)

EDIT: För er som har skrämt och lurat mig med att prövotiden är på hela FEM år kan ni slänga er i väggen! För på mitt körkort står det att det bara är två år som det alltid har varit. De ni! Nu behöver jag alltså inte vara nervös i fem år utan bara två ;) Yes!

/emmaGrownUp

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback