Work, work

Jag känner mig typ ganska rejält stressad och veckan har bara börjat! Kanske inte över jobbet utan allt som händer runt om och utanför jobbet. Inte för att det är mycket direkt kanske men ändå. Känner man sig stressad så gör man det! I kväll är det Afrikanskdans för fösta gången på länge, missade de två senaste gångerna pga av veckorna i Falun, hoppas jag inte missat alltför mycket.

I går åkte vi som sagt till Norrköping och vår Homeopat. Mamma körde dit och jag fick köra hem. Blev ganska stel i nacken av den färden - sitter och spänner mig en hel del tror jag ;) Körde om en massa långtradare och när jag kom upp i 120km/h pep mamma i baksätet. Att köra på essingeleden för första gången och sen vidare in i stan med alla filer och skit var också en upplevelse - men det gick bra! Sen var man hemma igen vid halv åtta. Gjorde matlådan till i dag (min mumsiga tonfiskssallad) och sen var det middag. Jag fick rycka in som bilförare när Maja kom på att hon glömt att hämta moppen på skolan, så Emil och jag åkte och hämtade den, alltså han tog moppen och jag bilen hem. Kul att köra bil! Ingen match med automatiskt växlad bil dock... Men bättre än inget! :) Älsklingen hade kommit när jag kom hem från den lilla bilturen, vi drack te och sånt. Jag köpte Emils externahårddisk för en hundring innan vi gick och la oss, han skulle köpa en ny och jag behöver en - skönt, nu slipper jag lägga 800kr på en ny! :) Vi sov gott... Zzz.

I morse förklarade jag krig mot mitt hår. Det går inte att göra något vettigt med det! Förut när jag hade längre (läs: 30 cm till) hår satte jag upp det titt som tätt för att variera liksom. Men försök att sätta upp mitt korta hår! Omöjligt. Såg ut som en igelkott med massa spret, Älsklingen förslog att jag såg ut som ett vårtsvin som sen blev ett piggsvin. Ännu bättre. Men jag lyckades tämja skiten med en locktång och nåra hårspännen. Sen cyklade jag snabbt till jobbet. Phu.

I morgon ska jag till DaveBabe och på torsdag blir det träning på jobbet samt min matdag (what to cook?). På fredag blir det kanske bio, äntligen ska vi få se Wall • e! På lördag fyller söta mamma år och det ska firas med brunch! Senare på eftermiddagen ska vi till Uppsala (jag kör!) och fira farmor och farfars 50år som gifta! Guldbröllop med andra ord. "Det är inte många som hinner dit" som farfar sa. Jag och David ska bo i deras bastu (bekvämare än det låter, de har byggt till lite så det blir två sängar att sova i). Kommer bli kul! Äntligen ska David få träffa min galna sida av släkten och söta lillebror Rasmus! Har inte sett honom sen i somras, han måste ha växt massor!

Som sagt. Måste göra massa saker nu! Puss.



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback