Blandad kompott

Dagen har bestått av det mesta, väntade samt oväntade saker. Jag tog mig in till stan försökte kräva tillbaka mina pengar men det visade sig vara krångligare än jag trott. Så imorgon måste jag ringa min bank det första jag gör. Suck!! 1400kr på villovägar?! Snacka om dålig timing (är det iofs alltid). Jag åkte vidare till Odenplan och skaffade mig ett bibliotekskort på Stadsbiblioteket (vilket Josefin sa var ett ganska kasst ställe att plugga på senare idag - damn!) men det är ju bra med ett bibliotekskort för mycket - iaf om man ska tolka vår kursansvariga rätt.

Istället för att slå mig ner i det överfulla biblioteket (där jag kollade) gick jag gatan ner och hamnade på det föredetta Ginos Coffee där jag har spenderat många timmar över en latte, sallad eller en morotskaka när jag var nyinflyttade i Sthlm för snart tre år sen. Jag köpte mig en kopp rött te medans jag väntade på Loijs. Jag läste igenom mitt kompendium och försökte förstå vad som menades med det jag läst. Allt jag läser just nu är på engelska, ytterst lite litteratur kommer vara på svenska, och det var ganska mycket konstiga ord och meningsbyggnader. Mycket information på få rader om man säger så. Imorgon gäller det därför att läsa allt så att jag förstår och sen sammanfatta det. Ja, det är fyra kapitel i Adorned in Dreams också så det blir minsann något att bita i! Ska åka till Lidingö Centrum imorgon efter Stepen kl 12 för att plugga på biblioteket där hade jag tänkt. Good plan!

Sen det mest oväntade som hände idag; jag fick en klipptid! Mammas kompis är hårfrisörska på just Odengatan och jag och min syrra har fått möjligheten att klippa oss hos henne för en billigare peng än ordinarie pris (hurra för det!) och idag fick hon ett återbud och frågade mamma om Maja eller jag var i närheten. Jag som befann mig på Odengatan kunde glatt skutta till hennes salong efter min salladslunch med Loijs! En timma senare åkte jag hem - fin i håret - och lagade middag till familjen...

Vill du se hur håret blev? Stay tuned! Först blir det dagens outfit.



Woha! En bil på tröjan? Jepp, that's the case!



Close up. Lite nice ändå om jag får säga det själv :)

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback