Min första dag i skolan

Oj vilken dag det har varit. Känner mig helt slut. Kan bero på en begynnande förkylning som jag försöker ignorera stenhårt... Visserligen gick jag inte upp alltför tidigt, utan skulle vara i skolan kl 12.00 för lite Välkomstsnack i Aula Magna. (Om jag ska vara ärlig så var dagen inte den bästa till att börja med... "Nån" hade snott mitt paraply så jag fick ta det självlysande gula Chiquita paraplyt istället (gaaah!) sen var det strömbrott från AGA till Lidingöbron och vi skulle vänta på ersättningsbussar. Tillslut kom strömmen tillbaka och jag hoppade på Lidingöbanan igen. Bla bla bla...) Anyway, jag hittade dit (följde strömmen) och satte mig lite nervöst på en av de 1500 platserna i just Aula Magna. Helt plötsligt är det nån som säger mitt namn och där står Malin från Brighton! Hon skulle också läsa en kurs på SU och det var verkligen jätteskönt att se någon man kände igen. Hon sprang i och för sig upp till sin pojkvän ganska kvickt nåra rader upp, men i alla fall :)

När första pausen kom kl 14, om jag inte missminner mig, begav jag mig ut på jakt efter grejer, så som Campuskortet, det där nedrans SL-intyget och massa sånt. Jag hittade också ett ställe där man fick gratis korv där jag genast ställde mig i kö då magen kurrade sen frukosten vid 9-tiden. Jag hittade också stället att fixa SL-kortet på - Weeey! - och fixade det. Check! Sen gick jag runt lite i Aulan (utanför själv aula-salen alltså) och samlade på mig lite information och fick lite smått och gott. Jag ställde mig också i den milslånga kön för att hämta ut mitt Campuskort. Men sen var det också klart! Då gick jag ut i solen igen och tog mig en till korv, satte mig på en mur och väntade på att klockan skulle bli tre så jag kunde gå med på en guidad tur runt Frescati. Det kan ju vara bra att hitta om inte annat!

När klockan närmade sig 16 avvek jag från "gruppen-på-rundvandring" och sökte upp min sal där jag skulle registrera mig. Utanför flockades det med människor och jag antog att de tillhörde min kurs (Modevetenskap). Det var mest tjejer (vad annars?) och väl inne i salen såg jag att det även var en del killar. Riktigt kul att se vilka som ska läsa kursen med mig, de var verkligen en blandad skara med olika människor - och stilar - på 200 pers. Vi fick information på ca en och en halv timma och vi fick i uppdrag att skaffa två bibliotekskort, det på Campus men också på Kungliga biblioteket el liknande. Sen skulle vi också "ragga" upp några personer att bilda en Peer-review - grupp på 5-6 pers med. Jag lyckades samla på mig namnen på de som satt på min rad - phu!

När jag registrerat mig och köpt ett kompendium för 100kr hade klockan hunnit bli 18 och jag var riktigt slut. Hungrig, ont i halsen och huvudvärk. Ingen bra kombination. Läxa för min egen del: ta med vattenflaska, något att stoppa i magen när man får blodsockerfall och ett mindre paraply samt ytterkläder till nästa gång. Det var varmt!

Nu måste jag återgå till allt pyssel. Ska beställa kurslitteratur och skriva in alla föreläsningar och seminarium i min almanacka - älskart!

Puss på er alla!



Så här såg jag ut idag. Noll inspiration what so ever och massa stressigt när jag skulle välja kläder imorse...



Men fin i håret var jag!



Och glad också! Inte varje dag man börjar skolan och det regnar ute!



En "goodie bag" fylld med massa smått och gott, pennor, choklad, broschyrer, papper och kondomer (!). Mycket kul kunde man sammla på sig! ;)

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Sandra

Jag såg dig igår men vågade inte riktigt hälsa eftersom jag var osäker på om du skulle veta vem jag var xD Har du msn eller något så vi kan prata vidare? :) skulle vara kul att lära känna dig :)

Postat av: Emma

Vad roligt! :) Jag var helt inne i min egen värld och försökte inte att tänka på hur många vi var :P Självklart! Jag mailar den till din mailadress :)

2009-08-27 @ 10:37:34
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback