Semestersysslor

Vaknade (väckarklockan ringde) kl tio, men jag kom inte upp förns tjugo minuter senare. Hasade upp i köket och käkade lite fil med müsli. Mm. Bläddrade i en tidning och funderade lite lagom mycket sådär. Sen placerade jag mig på balkongen/altanen (den är liksom på övervåningen ovanpå mitt rum och enrén typ) och läste lite till i tidningen. När jag kände att jag behövde sola ryggen också skuttade jag ner till gräsmattan och dåsade bort några minuter även där. Började läsa på Stieg Larssons Män som hatar kvinnor. Har börjat en gång tidigare men efter ett kapitel lät jag det liksom vara, nu är jag inne på det andra kapitlet och det verkar lovande!

Btw, jag har insett först nu att jag har semester! Redan sen i måndags faktiskt. Men jag har haft så mycket roligt för mig att jag liksom inte tänkt på det... Ganska skönt att ha några lugna dagar innan jag börjar plugga! :)



Jag blev sugen på lite mat efter en stund på gräsmattan. Gick in och fixade två mumsiga mackor med ost och paprika som jag avnjöd med kaffe. Ahhh.



Sen har jag en gnagande känsla av att jag borde städa på mitt rum också. Allting som låg på golvet är för tillfället uppslängt på min säng. Om jag inte haft alla dessa prylar hade mitt rum sett väldigt prydligt ut... Faktiskt.

Men först, innan jag städar på rummet, ska jag knata (kan man använda det ordet?) till Brevik och hämta ut ett paket (har tydligen beställt något, inte så förvånande iofs). Härligt med en promenad i solskenet! Hade varit mysigt med Amanda och Sofie-sällskap men jag får klara mig utan det nu :)

Later you guys! Ha en fin dag!
Pusss /emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback