Bon nuit

Tänka sig, jag är hemma en fredag... Det var inte igår och jag måste säga att det är riktigt skönt. Ibland behöver jag ha sånna där me-weekends eller bara me-days när jag bara gör saker med mig själv - för mig själv, när jag vill hur jag vill och om jag vill. Då man inte måste iväg på något (visserligen alltid roliga saker), klä upp sig eller flänga och fara (lite stressigt ibland). Därför kan det vara otroligt skönt att landa lite i allting som händer hela tiden, i alla fall för min del. Jag är verkligen allt eller inget, antingen händer ALLT på en gång eller så slår jag på off-knappen och tar det lugnt som bara den. Skönt typ! Henne gillar jag ;)

Därför kommer jag även ägna morgondagen åt plugg, pyssla lite på rummet, vika min rena tvätt jag öste upp på skrivbordet (över alla annan bråte...) och sånt. Emma-hemma-pyssel helt enkelt. Ska se om jag hittar det enda julpyntet jag äger (har kanske något mer i något förråd?) i form av två ljuslyktor med änglar på (det är hål formade som änglar lite var stans). Cosy! Dock återstår det faktum att utrymmet under trappen är fullproppat och att jag antagligen inte kommer hitta de där ljuslyktorna. Haha. Men en ljusslinga ska jag köpa så snart som möjligt, fick en med massa små änglar på av mamma för något år sen, men den hade hantverkarna sönder när de fixade i huset (huset var inte helt klart när vi flyttade in för två år sen) så jag skulle få en ny. Finns ingen med änglar längre, men jag har spanat in en med stjärnor istället - funkar ju året om! Kommer bli så fint att hänga över spegeln! Små söta ljuskällor kan göra så mycket. Har jag sagt att jag älskar lampor och ljus?

Ha en fab kväll! Antar att den blir lite mer glassig än min, fast jag måste säga att jag hellre ligger i sängen i myskläder än struttar runt i högklackat på ett uteställe ;) Ändock, allt har sin charm.

Pusss



I want to share the world with you ♥

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback