Lucia

Jag kan inte förstå att det redan är Lucia. 13 december. Det går så vansinnigt fort! Snön som föll igår är borta, det är lite höstväder ute och jag har inte en enda julkänsla idag. När det gäller julkänslor kan jag få dem lite när som helst, kanske redan i november när man går upp på morgonen och det är mörkt. Iofs luktar det jul upp i köket och vardagsrummet, mest på grund av Hyasinterna som mamma ställt dit. Fick en liten bit lusse-bulle av mamma som smakade jul (saffran) och nu ska jag mumsa lite på min Ris a la malta som blev kvar från i fredags med en liten kopp kaffe. Mmm. Kanske ska tända några värmeljus och krypa ner under en filt - då lär det ju komma jul- och myskänslor som heter duga. Vi får se, mysigt kommer det iaf bli! Jul, jul strålande jul.

Glad Lucia på er!



Kärlek, julstämning, fina ord.

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback