Mitt 2009

Januari

Jag åkte till Brighton den 4e januari och spenderade ett underbart halvår där.



Första dagen i skolan i Brighton, jag i mitt pytte rum. Lite brun på näsan sen Thailandsresan över jul.



Första promenaden in till Brighton från Portslade längs med Sea Front.



Brighton Pier för första gången.



Första fikan på Starbucks för mig. Loved it.

Februari



Jag åkte till London för första gången.



I London besökte jag bland annat marknaden på Portobello Road och The Hummingbird Bakery. LOVE!



Jag fick mitt första Cream Tea i Rottingdean efter en lång och kylig promenad.



Jag köpte många par skor - tro mig. Dessa för £18 är ett smakprov.



Jag åt Ben & Jerry's för första gången, 2 för £5 - vilket kap!



Det snöade riktigt mycket för första gången på 19 år i Brighton. Allting dog. Inga bussar gick, ingen behövde gå till skolan - ja alla utom vi då.



Vi dansade loss på flera dansgolv vill jag lova.



Vi drack öl. Oja.



Solen sken allt mer.



Jag och några från klassen åkte till Arundel.



Jag köpte solbrillor - solen sken för jämnan i Brighton - inget regn här inte!

Mars



Jag och sju pers åkte till Edinburgh under Activity Week.



Jag hittade dig i Brighton. En kram vid Edinburgh Castle.



Utsikt över slottsgårde inne "i" Edinburgh Castle.



Vi såg massa ståtliga och fina saker. Och gick en hel jäkla del. Jajjemän.



Hemma i Brighton blommade vårblommorna.



Och festen forstatte!

April



Jag varvade ölen med en smoothie då och då. Här när jag och Jenny skolkade från International Studies en helt vanlig tisdag - det var värt det!



Jag köpte ännu ett par solbrillor - dem rockar fett - iaf enligt mig.



Jag åt nästan alla mina helgers packed lunch på Brighton beach med Amanda och Sofie. Love!



Jag fick fint påskbesök av mamma och syskonen.


Vi började med att åka till London över en dag.



Lata helgdagar på playan.



Jag köpte mina första Converse.



Kaffe och våffla på "svenska cafét" efter en solig volleybollmatch.



En kväll på Casablanca med bästa ♥



Day trip to Eastboure.

Maj



Ett gäng från skolan drog till Lewes.



Händelserna löser av varandra, jag och sötaste åkte och kolla på fotboll i Portsmouth.



Arsenal - Pompey, 3-0 - såklart.



Julie papiljottade mitt hår - crazy curls!



Bowling at the Marina med klassen.



Förpärla!



Ett ord: Fest.



I London och domderade med lite girls.



Jag kirrade min första tatuerig!



Mer sightseeing med skolan, Bodiam (?) Castle.



Åkte till London för typ femte gången?! Denna gången med solan.



Tate Modern med favvo läraren i mitten.



Party, party. En helt vanlig tisdag tror jag - studentpartydagen!




Solade, läste och drack en öl.

Juni



Jag åt ännu mer Ben & Jerry's bara att passa på!



Sköna sommarkvällar på stranden framför West Pier.



Glada kvällar!



End of School Term Party!



Salisbury tripp.



Stonehenge - viktigt (?)



Obligatoriskt restaurangbesök på Jamie's Italian!



Gott var det! Mums mums!

 

Jag började fundera över packningen, det var snart dags att åka hem till Sverige igen...



Åkte lite buss och tänkte på Brighton minnen. Näst sista gången jag åkte engelskbuss för denna gången?



Åt sista Font hamburgaren och drack sista pinten Fosters.



Hej då England och Loxdale Centre...



På flygplatsen på väg hem. Solen sken. I Sverige spöregnade det...



Käkade brunch på Café String på söder med sötnosar!



Mys med familjen!



Galej!



En tripp till Strömstad över Midsommar, fick träffa sött folk <3



Mest jobbade jag och slet i veckorna, på helgerna bättrade jag på brännan och hängde med skönt folk.



Åkte båt och grillade middag nån kväll eller två.



En sväng till Uppsala fick det bli. Kokande sommarvärme!



Svensk sommar - check!

Juli



Anna kom på besök!



Jag jobbade på om dagarna.



Jag begravde mig med dessa böcker. Twilight serien i mitt hjärta!



Sophie kom hem från Australien några veckor. Här på F12.



Min rosettfeber tog ordentlig fart.



En sväng på Grönan. Hejja - jag gillar ju tydligen karuseller!



Njöt av att solen fortfarande sken efter jobbet.

Augusti



Vi firade F&F's 145års dag i Uppsala.



Åkte till Grinda med fint folk för sol och bad.



Dagen avslutades med utgång!



In i dimman.



Det blev dags för Brighton Reunion på Visingsö. Underbart!



Åhh! Brighton folk!



I Tranemo med mina fina tjejer!



Ett par sköna lata dagar hemma mellan jobb och studer. Ahhh!



Sen började skolan. Modevetenskap i mitt hjärta!



Lite party igen.

September



Plugg på allvar.



Vi "gjorde" Rörstrandsgatan, en öl på varje ställe? 13 öl?



Världens bästa bortamatch? Scone hos Josefin!



Jag börjar fika som aldrig förr. Hela. Tiden.



Min första fest på Karlberg slott som Vildvittra.


Mer pubrundor.



Ännu mer?

Oktober



Besökte Muffinsfabriken för första gången. Älskart.



Vi bjöd F&F till Sthlm.



Tentapluggar.



Tentafirade på restaurang!

November



Maskerad på Karlberg slott igen!



Pyjamasparty dagen efter hos Eva. Underbart!



Nils och jag blir ett 9e november ♥




Jag fyllde 22 år :)



Och blev väldigt firad!



Liten utekväll.

December



Pluggandet fortsätter.



Hugo och jag promenerar.



Jag skaffar min andra tatuering! Yeey!



Jag firar lilla julafton med mamma och syskon i Emils 19kvadratare.



Det firas julafton <3



Jag och Nils firar Nyårsafton tillsammans idag - välkommen 2010! ♥

/emma.


Fina kommentarer
Postat av: Hedvig

Härliga bilder! Och du ser så himla glad ut på allihop! Du måste ha haft skitkul i England :)

Postat av: Soffan

Saknar dig Ems!

2010-01-03 @ 15:15:51
Postat av: Alina

Åh, vad fint! <3

2010-01-03 @ 15:44:00
URL: http://gretalina.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Såg att du gått visingsös brightonkurs, vad gick du? Konst och engelska? bara engelska? Jag har kommit in på den till våren så jag är lite nyfiken hur det är... :) mvh lina

2010-11-14 @ 19:21:30
URL: http://krafla.blogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback