Strykjärnsgud sökes

Jag är officiellt kass på att stryka. Det farmor lärde mig när jag gick i 5an är som bortblåst. Det var då jag köpte min första skjorta på H&M. Mamma sa att jag minsann får stryka den själv om jag skulle ha den. Och det ville jag. Kändes liksom så classy med en grå skjorta på något sätt. Kände mig som en prima donna när jag gick till skolan nästa dag i min nya skjorta och mina nya svarta jeans (ganska vida i benen, inga stuprör här inte). Sen kom dagen då den var nytvättad och skulle strykas. Jag fick en strykkurs av farmor och hon visade att man skulle börja med kragen, sen köra de sörre ytorna och sist ärmarna (?). Det är det sista jag suger på - ärmarna! De nedrans ärmarna. De vill liksom inte.

Så nu söker jag en barmhärtig själ som kan stryka mina skjortor och blusar för resten av mitt liv. För då kan jag även köpa några fler, som det ser ut nu skryker jag helst inte alls = jag har max tre objekt i garderoben som verkligen måste strykas. Det andra kan liksom ha blivit lite skrynkligt av användning. Men en skjorta med slokande krage funkar inte. Hjälp!

När jag skulle styrka mina byxor med pressveck några år senare? Inga kommentarer.



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback