Cream Tea

Idag fick jag äntligen min önskan (en av dem) uppfylld - Cream Tea i Rottingdean. (Klingar otroligt fint:) Har tjatat om de där Cream Tea:t ända sedan vår lärare nämnde det på rundturen i buss andra dagen i skolan. Åh-känsla så det bara smäller om det. Och nu idag fick jag äntligen sätta tänderna i scones med grädde och sylt + te så klart. Först gick vi till Brighton; Jenny, Cecilia, Johanna och Sofie, resten av tjejerna mötte vi upp på North Street där vi tog buss nr 12 till Rottingdean. Efter promenaden på en dryg timma från Portslade till Brighton kände jag att sconesen skulle smaka ypperligt bra. Vilket de också gjorde! Mums. Något jag däremot blev förvånad över var att de har russin i sina scones, det har man ju aldrig hemma på sin höjd rosmarin i (vilket är en höjdare) så det var nytt. Helt okej, men scones utan russin är nog ännu bättre! Pratade även med July (min tant Helens inneboende kollega) igår kväll när jag kom hem efter Italienskt-restaurang-besök och två öl på Viktoria (en pub) på Boundary Road. Vi pratade om allt möjligt men också om Cream Tea och hon sa att ska man ha Cream Tea i London ska man ta det på Liberty. Liberty ligger på Oxford Street nära Selfridge & Co (stort shoppingcenter). Det kostar hela £28 men man får en hel platå med scones och bakelser på och champagne. Lätt värt £28! Så är någon sugen på en Cream Tea i London är jag på - bara det blir på Liberty ;)

När vi ätit oss mätta på scones tog vi bussen tillbaka hem och nu sitter jag här. Har bestämt mig för att stanna hemma ikväll och ta det lugnt. Har rännt ute varje helg både fredag och lördag på sistone så det ska bli skönt med en lugn och skön kväll! Verkligen. Ska ta igen lite bloggning, kolla på en film eller två, äta middag om en timma med Helen och ja, inte göra någonting! Välbehövlig "Emma-egen-tid" helt enkelt!



Svart Earl grey med mjölk såklart :)



Ja nu var det inte bara mina scones, vi var tre som delade på detta kalas!



Mums!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback