Snö yra = kaos in England

Ni fattade rätt, här är det kaos om det snöar lite och i natt snöade det inte lite - utan mycket! Typ en och en halv decimeter eller så. Så i morse vaknade jag inte av trafiken utanför mitt fönster utan enbart av väckarklockan, bilarna på vägen utanför kröp fram i snigelfart - man till och med gick fortare! Hoho (som tomten säger). Fick ett samtal av en klasskompis att alla skolor är inställda och inga elever behöver gå till jobbet, men vi går ju i en svenskskola så vi gick dit för att kolla. Mycket riktigt så var det en vanlig skoldag förutom en lärare som fastnat hemma. Galet. Britterna har ju inga vinterdäck heller så det var väldigt intressant att se hur de fastnade i snön och slirade runt ;) Snöflingorna fortsatte falla lite smått hela dagen men nu är det mest slaskigt och dant ute, mina fötter var helt dyngsura efter promenaden till och från Tesco.

Tog en dusch nyss, ska krypa ner i sängen med en film eller nåt, kanske att man ska ta sig lite Ben & Jerrys glass som jag köpte på Tesco, man fick två stora byttor för £5! Ganska bra va? Köpte Phish Food och Half baked - yummie! Sen blir det kanske skolan och Pavilion om jag orkar ;)

Puss på er!

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback