At home - at last

Burr burr. Kallt är det minst sagt ute! Tydligen ska det också bli den kallaste natten på länge länge här i Brighton. Looking forward to it? No, not really. De har ju inte värmen på om nätterna till att börja med.

Gick med alla andra (nästan i alla fall) för att shoppa lite "evening snacks" på en supermarket a.k.a. Tesco. Gick in där och kollade runt, köpte schampo, balsam, havregryn, kanel och två förpackningar pasta - 8,66 £ = 103,92SEK. Helt okej - tror jag. Just nu sitter personerna (Helen, Judy and Rachel - I think) nere i köket och äter. Helen and Judy are going to work soon. Jag gör nog min mat när de är klara. Jag frågade om hur jag använder spisen och hon sa att "Errrhm... Normally I don't let the students use the stove". Det ingår tydligen inte i kostnaderna - det jag betalar. Vad får man för 34 000kr? MYCKET! Jaja. Men hon sa att det var okej med pasta, jag sa att det är snabb pasta också så det var inget problem. Microvågsugnen kan jag använda hur mycket jag vill! Yeah!

Börjar bli hungrig, men jag väntar tills de inte är kvar så jag kan göra mig lite pasta eller gröt... + te, teet mamma gav mig blir det - vitt te med saffran och ros - mmm. Det kommer nog värma upp mig.

Appropå värme, farmor och farfars underställ är efterlängtat! Min mössa jag lämnade hemma hade jag gärna haft här. Webcamen hade varit trevligt det med - kan du ta med den hjärtat?

Nej nu ska jag läsa igenom skolans papper, fick schema och grejer. Imorgon blir det mjukstart!

Puss puss
/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback