At school

Som ni kan ana av titeln till detta inlagg ar jag i skolan just nu. Har en liten haltimma pa en timma att gora lite vad vi vill. Gick till skolan halv nio i morse och var har kvart i for att sammlas upp och fa lite info om dagen. Vi blev indelade i tre grupper och fick ga till olika klassrum. Min grupp skulle vara med nagon som heter Sue och vi hamnade i ett JATTEKALLT kalssrum, Sue kunde knappt skriva pa tavlan ;) Hon gick igenom lite saker som busskort och mobilkort, vad det kostar osv. Man kan ocksa hyra cyklar (nar det blir lite varmare) sa det ska jag nog gora langre fram. Efter det fick vi en rundvandring, vi fick se de olika klassrummen, datorsalen (dar jag sitter nu) dar det ar varmast! Slipper ha jackan pa mig! Det finns ett relaxrum mitt emot datasalen och ett hus pa garden som kallas Pavilion dar ar gympasalen och ett annat relaxrum med soffor, tv, filmer och ett litet kok. Kommer bli riktigt bra det har! Sen var det dags for testerna och vi fick alla sitta i gympasalen. Det gick bra tror jag, hoppas jag inte ar samst av alla iaf. Vi fick lunch (det ingar for min del, men middagen ska jag betala for sjalv), lasagne och te eller kaffe pa det. Sen var det dags for intervjuer, jag och en kille (Kristoffer) skulle traffa Sue, vi pratade lite om vad vi gor och vad vi gillar och vad vi vill gora i framtiden. Bara kort lite sadar. Nu har jag alltsa haltimma och om en kvart ska min grupp ses pa lite info.

Forsta natten hos Mrs Gretton gick bra, vaknade redan vid fem och sen sex och sen sju nar jag skulle upp. Var orolig att jag skulle forsova mig, dromde typ mardrommar att jag snodde min vardinnas bil och korde i vanstertrafik, skvatte vatten over hela golvet i badrummet och allt jag inte far gora hysteriskt! Hua. Men men. Sen gick ju elen av pa natten och det var ju kallt BURR! Tur att farmor ska skicka mig ett understall! Sov i feestroja och raggsockar. Till frukost fick jag mjolk och flingor tog ocksa en skiva vitt vitt brod med smor och sylt... HUM. Jag vill typ ha grot istallet! Far se om jag kan hitta det i nagon butik. Ska ju kopa middag till ikvall ocksa.

Det blir bra! Nu ska jag borja rora mig nerat, det ar minst sagt klurigt att hitta ratt har i skolan! Den ar jattefin, kall och snirklig. Manga trappor och gangar, flera 100 ar gammal. Riktigt fint! Ska ta kort langre fram!

Det lag sno pa backen forut ocksa, jatteovanligt for Engelsmannen men ganska vanligt for oss Svenskar. Snoade lite till nyss. Hoppas dock pa mildare klimat snart! Har ju inte med dunjackan!

Nee, nu ska jag ga. Puss puss

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback