Blivit med nya grejer

Idag var det skola som vanligt, ställde kl på tidigt, för tidigt, trodde jag skulle dö när klockan ringde. Fick ett sms av Jenny att hon kände sig sjuk och att hon skulle hoppa, fick ett sms av Bahar där hon frågade vad vi skulle göra. Jag svarade - SOVA! Vilket vi också gjorde en timma till - skönt! :) Efter skolan åkte Jenny, Bahar och jag in till stan. Vi kollade i lite bokaffärer, jag köpte en engelsk synonymbok och två nagellack på H&M. Ett svart och ett genomskillnigt. Testade det svarta redan ikväll...


Inte så svart-svart som jag vill ha det men det får duga för den billiga summan! Lite gltter i det... Ser att jag har lite för långa naglar för så mörkt lack, blir lite våpigt liksom...

Vi försökte sen leta reda på ett lämpligt fik att äta/fika middag men hittade inget. Så vi bestämde oss för att åka hem och äta istället. Hum. Jag som ville fika! Dock köpte jag mig en alldeles egen mugg på Starbucks! Himmelriket! Kolla vad fin den är!


Oj oj så bedårande!


Den har till och med sånna där "take away rutor" på sidan! Dessa ska man samla på :)

På bussen hem stötte vi på Sinan som sa att vi kunde hänga med till skolan, till the Pavilion, där man kan hänga på vardagskvällarna. Visst - men bara om vi får mat. Jepp - pizza blev det - och god var den! Satt där till cirkus åtta och sen gick vi hem. Jag skulle duscha och sånt, så jag ville inte att det skulle bli för sent. Så nu sitter jag här. Trött som vanligt och funderar på att börja kolla på den enda filmen jag har i datorn - P.S. I love you. Men jag har ju sett den så många gånger! Hum. Sova ska jag i alla fall.

Juste! Köpte ju ett pluttinuttigt engelskt hålslag här om dagen. Vi har fått en pärm i skolan och för att kunna sätta in papperna vi får i den behövs ett hålslag, och de svenska funkar inte direkt. Inte för att jag har ett hålsag från Sverige med mig, men om jag tar med pärmen hem måste jag ju kunna använda den med. Detta söta lilla (billiga) hålslag kunde man ju inte låta bli! Användbart är det också, har redan använt det flitigt!


Har på mig understället söta Farmor och Farfar skickade till mig så nu ska jag minsann somna sött:)



God natt på er där ni nu befinner er! Imorgon ska jag på klassresa! Efter det blir det partaj i Brighton - tjo!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback