Det där med engelska duschar

Efter min otroligt utsökta måltid på tortelinis (det enda jag kände igen i affären - nästan) och lilla pratstund med Helen och Judy, tänkte jag slå till på en dusch! Har ju inte duschat sen jag kom hit (obs! jag luktar inte) - har liksom inte funnit något tillfälle - så jag tänkte att det var dags att fräscha till mig. Helen har gett mig tydliga instruktioner (de jag drömde mardrömmar om igår natt), mattan på badkarskanten ska ner på golvet, man ska veckla ut duschskyddet och inte stänka ner på golvet. För att få rätt temperatur på vattnet ställer man in den på det hetaste först för att sen sänka värmen sakta. Easy peasy! Ack vad fel jag hade!

Jag satte på duschen enligt instruktionerna, väntade tills det blev varmt och hoppade in, började sakta sänka värmen till en mer duschningsbar temperatur. Jag stack in huvet under duschstrålen samtidigt som det blev isande kallt igen. Öhh? Jag vrider upp värmen igen och väntar på att istapparna till vattenstråle ska bli någolunda angenäma. Men icke. Jag börjar om, stänger av duschen, vrider den på full värme och sätter igång den. Väntar tills det blir skållhett och börjar sakta sänka värmen. Gissa vad som hände då?! Jo det blir iskallt igen. (Frustrationen kommer) Där står man i ett land man inte har bott i mer än en och en halv dag, halft nerblött, hår som droppar och ett fönster som är öppet pga kondensen som bildas när man duschar varmt. Jag försöker igen men denna gången blir det inte varmt. Jag ger upp. Torkar av mig det lilla blöta jag lyckats bli och knackar på hos Rachel... "Ehh Hi, could you help me with the shower please?" Vad skulle hon tro. En svensk tjej knackar på hennes dörr med halvt blött hår och en orange (I know) handduk runt sig. Visst hjälpte hon mig! Jag vågade dock inte sänka värmen så jag halft skållade mig istället - men ren är jag!

Phu. Nu ska jag föna håret och sen sova hade jag tänkt... Men det händer nog inte än på ett tag... Sov gott!

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Elina

Haha det låter som en riktig mardröm... Jag förstår att du drömt om det innan... :) Sov gott!Puss

Postat av: Elina

Vilken fin banner du har tjejen =)

2009-01-06 @ 16:32:08
URL: http://elina86.blogspot.com
Postat av: Emma

Tack :) Det är min bror som har varit duktig!

2009-01-06 @ 20:54:17
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback