I have to make some plans

Än så länge känns det mest som man är på semester här i England. Man lallar mest runt, pluggar lite på dagarna, slutar vid två-tiden och är inte direkt sönderstressad (som man kan vara där hemma...). Men sen då? Kommer vardagen? Känns nästan som om den redan är här. Man har börjat hitta en del både här i Southwick/Portslade och i Brighton. Nästa steg blir att söka sig utåt från Brightons centrum till North Lanes (mer alternativa butiker, second hand, ex the vegetarian shoe shop). Måste också komma på ett sätt att aktivera sig fysiskt, så man inte åker in till Brighton och små-shoppar varje dag liksom ;) Ska kolla in ett gym i närheten och se vad de har att erbjuda. Själv behöver jag klasser, som body pump, step osv. Hoppas de har det där!

Sista lektionen idag gick ut på att vi ska komma på något att syssla med under vår "Activity week" i april. Vi ska alltså under en vecka hitta på något att forska inom, kanske åka till Scottland, Wales eller Irland, kolla upp pubarna eller smaka engelsk mat osv osv. Man ska alltså komma på något man känner för att göra, åka nån stans, forska om det, planera hela sin vecka och komma fram till massa bra saker som man senare redovisar. Men vad ska man egentligen hitta på? Jag skulle kunna tänka mig att åka till Scottland, annars kommer man säkert inte komma dit liksom. Men vad är meningen med att åka dit, vad ska jag ta reda på? Jisses, man blir ju knäpp av mindre. Man får ca £100 som ersättning för mat och boende den veckan om man väljer att inte stanna i Brighton. En shoppingguide för London kanske?



Utsikten från bussen (2a våningen).


Idag regnade det föresten. Första gången sen jag kom hit. Det har antagligen blivit lite varmare, annars hade det väl snöat. Känns som om jag är i England nu med andra ord. Vill hellre har sol och frostigt kalla dagar än blöta klibbiga.Men men. Typiskt oss svenskar att klaga. Gjorde i alla fall något smart direkt efter sista lektionen, gjorde läxorna i skolan till imorgon för att sen åka direkt in till Brighton så Bahar skulle få shoppa lite. Jag köpte med andra ord inget! Eller jo, ett engelskt hålslag för £1,49 så jag kan sätta in alla papper vi får i min pärm vi fick och blyertspennpr + ett par strumpbyxor. Alltså, bara nödvändiga saker!



Hittade denna tjusiga sak på Debenhams, vill verkligen ha exakt en sån här berlock i silver! Men kedjan var lite kort (visserligen kan man byta) och jag borde verkligen tygla mig - verkligen! Någon som vill ge mig en tidig födelsedagspresen eller nåt? ;)


Nu ska jag... Hum. Chatta lite kanske. Kolla upp hotell och tågbiljetter, känna efter vad jag vill göra på activity week. Skulle helst kollat på en film och ätit godis, men jag har ju ingen film i datorn! Buhu.

Föresten detta hade jag på mig idag - älskar mitt nya nitbälte á la Carrie i Sex and the city the movie!



Lite dum bild, men man ser ju båltet iaf :) Nej nu ska jag gå. Måste göra nåt. Vill kolla på film men jag har ju ingen. Men det har jag sagt. Aja. Later!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback