Let's study

Jo, jag borde verkligen börja med det nu! Att göra läxorna alltså. Funderade på att ta tag i min essay till på torsdag också, men jag var ju sjuk förra torstagen så jag vet inte vad vi fick för tips på teman. Man får ju skriva om precis vad man vill så jag kan ju hitta på nåt annat. Men det kanske fanns något bra tips liksom, så man kunde få lite inspiration. Jag har tänkt pluggat sen tolv i dag, men istället sminkade jag mig länge och väl, satte in lite papper i en pärm oav. Allt för att slippa plugga - och nu sitter jag här och bloggar! Herregud.

Det är ruggigt som 17 i mitt rum nu, måste sätta på mig en till kofta över fleeströjan. Kanske att man skulle inhandla torgvantar också? ;) Igår tog jag det väldigt lugnt hela dagen, kollade på alla Desperate Housewives- och Greys Anatomy avsnitten - bara åtta stycken! ;) Hehe. Skönt att ta det lugnt, känner mig inte helt hundra än, fortfarande snuvig och lite hostig. Hoppas det går över snart! Ska ju till London nästa helg och träffa Älskling och då får man ju inte vara hängig och sjuk! Satt och kollade på tågbiljetter till nästa helg nu men sidan ville inte funka och jag vet inte riktigt vart jag ska... London Euston stationen låg närmast hotellet, men tänk om det är värsta gettot där ingen vill vara? Och så kommer jag där med en rullväska och ser allmänt lost ut. Illa. Funderar på att gå till Portslade station här och boka biljetten och fråga lite vad som är bäst. Får bli så! Kommer bli superkul vilket som :)

Ikväll ska alla från skolan på bio i Marinan efter middagen. Vet inte vad vi ska se än, men det ska bli mysigt! Bio är verkligen myspysigt. Sätta sig där i mökret och kolla på en film, låta tankarna försvinna iväg och bara vara här och nu. Underbart. Men tills dess måste jag göra läxorna, äta middag så småningom och klä på mig mer passande kläder (pjamasbyxor och flees går nog inte hem;)

Hoppas alla ni där hemma har haft en undebrar helg!



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback