Today

Idag hade jag på mig denna t-shirt som jag köpte i Thailand, läraren på första lektionen kallade mig därav "Little miss sunshine" :) Känner mig som det så why not?



Första lektionen alltså, vi kollade in the notice board och såg vilka klasser vi blivit indelade i, jag visste inte då vilken nivå jag hamnat på men men, lika bra att inte veta I guess. Vi skulle upp till Rum 10 som låg rakt upp för massa små trånga trappor (måste ta kort någon dag). Vi fick reda på att vi skulle köpa en bok hos Karen (£20) och sen började lektionen. Det roliga med läroboken är att den vi ska köpa står det "Advanced" på och läraren sa att det betyder att vi är riktigt bra - öh? Jag - bra? Hum. Undrar hur detta ska gå... I alla fall, det obligatoriska att presentera oss själva inför varandra, vi började prata böcker, läraren skrev upp nya ord på tavlan och vi fick en liten läxa till nästa gång (när det nu var?). Vi hade en liten rast innan nästa lektion som vi själva valt, vi fick välja mellan Keep talking, Drama and practical writing. Jag tog Keep talking - lika bra att ta tjuren i hornen! Det gick bra, även här en lära känna varandra övning, lära oss varandras namn och prata, sitta i en ring, byta plats och snacka helt enkelt. Gick bra det med! Sen var vi alla vrålhungriga som vanligt och tur var väl det att vi fick gå ner och äta! Quiche, chips and "something I don't remember" stod på menyn, alltså quiche paj och pommes frites och sallad med fetaost. Pommes frites vet jag inte, men pajen var god och fetaosten likaså. Åt massor för att hålla oss mätta! Vi har mer än en timmas lunchrast så man kan sitta där lugnt och snacka länge, länge. Pratade om busskorten, the International Student Card osv. Väldigt bra att ha! Bara på busskortet fick vi £38 rabatt och kortet kostar £9 så det var ett klipp! Sim-kortet, busskortet och ISC kortet är ju relativt tråkiga utgifter men bra i längden!



Visst är jag bedårande på korten? Man fick nämligen INTE le eller någonting, så jag ser riktigt grinig ut ;)

Kl 13.00 var det dags för kurserna vi valde redan hemma i Sverige, jag hade valt screen printing och den lektionen skulle hållas i Room 12. Vi gick upp för den smala, trånga, långa trappan och satte oss tillrätta i ett varmt (!) rum. En lärare som heter Kate gick igenom vad alla verktyg heter och sen fick vi sätta igång att göra stenciler och sen trycka det på tyg. Så småning om kan man sätta trycken på kläder! Hur coolt är inte det - att designa sina egna t-shirts! :) Yeey.



Sofie tittar rakt in i kameran och Jennifer undviker den nog helst... På Café Costa.

Sen kände både jag och Sofie att det ryckte ganska hårt i shopping-nerven! Vi ville in till Brighton igen och shoppa! Erhm. Iaf lite! Lite, lite bara. Ja. Först hängde Sofie och Jennifer hem till mig, jag skulle hämta pengar och lämna lite skolgrejer - onödigt tungt att släpa runt på. Och sen tog vi buss 49 utanför mig. Tyvärr strulade det lite med att Jennifer skulle möta upp Gabriella som inte hade någon telefon så vi fick spendera tid på ett fik (åt en chokladkaka)...



Min otroligt mastiga chokladkaka och vatten som smakar klår - blääää för det!

...och sen stod vi och frös innan Gabriella hittade oss. Dyrbar shoppingtid gick till spillo! Men men. Sofie och jag fick i alla fall köpa varsin tröja på H&M. Not very exotic, men något! De har typ fått in en hel del av vår- och sommarkollektionen redan! Och den där pälsen som gick åt som smör i Stockholm finns kvar! Men jag ska ju inte ha någon... Hum. Tröjan jag köpte är stooor och mysig :) Lite som om man lånat den av pojkvännen (very trendy)!



Sofie och jag åkte hem direkt efter att affärerna stängde och jag kom hem för en stund sen. Eftersom jag blev väldigt mätt på den gigantiska och mäktiga chokladkakan var jag inte så hungrig. Så jag tog mig en dusch -
tog mod till mig - och sen gjorde jag havregrynsgröt, en kopp av mammas te (det hon gav mig i goodie bagen samma dag jag åkte) och skalade en appelsin. Tog med apelsinen och teet upp till mitt rum för att sätta mig framför datorn. Mysigt och apelsinen smakade ljuvligt!



Snygg bakgrund på datorn va? Stenarna på stranden längs kusten i Brighton.

Sov gott sen alla! Jag ska snart sova tror jag - trött!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback